Låter bra att provasig fram. Fjärilsciklider är inte lika tuffasom t ex apistogrammacikliderna (jag tänker på hongsloi, cacatuoides m.fl.).
Jag har själv inte haft bolivianskafjärilsciklider, men jag har hört att de är lite större samt mindre "sönderavlade" (och därmed mindre känsligaför vattenkvalitet och bättre yngelvårdare). De har inte fjärilarnas skimmrande blå prickar men är i övrigt rätt så lika i kroppsform och grundfärg.
Själv har jag inte haft några problem med fjärilsciklíderna, de är aktiva och verkar inte så känsliga (eller har jag haft tur?), men backar när någon annan fisk tar upp kampen om herraväldet (senast gällde det en limia nigrofasciata, jämförbart med en molly). Nu går de (5 honor, 2 hanar) med rosentetror, kardinaltetror, pansarmalar och ottosar. Då färgar de ut ordentligt och det är kul att se deras inbördes "maktkamper", de spänner sig och markerar status men jagar aldrig och närvaron av en annan hane verkar hålla igång lekviljan. Tidigare, när jag bara hade ett par, lekte de några gånger men sedan verkade de liksom gradvis tappa intresset.
Men du har ju ett stort akvarium (mitt är 125 l som jämförelse), så om du fasar in scalarerna någrai taget så märker du när gruppen är "mättad". Håll koll bara så ser du om fjärilarna verkar stressade.
Lycka till!
:) Iris