Fjärilsciklid med..??

#1 - 22 april 2013 09:10
Hej, jag har tänkt skaffa fjärilsciklider, kan man ha dem med galaxy eller drottningrasbora? :)
Skulle också vara bra och veta vilka andra fiskar som passar med fjärilarna, jag har ett 54 l akvarium :D
#2 - 22 april 2013 17:42
Ett litet stim galaxydanio eller drottningrasbora kan nog funka med fjärilsciklider i ett 54-liters. Ge stimfiskarna en del växter och så att ta skydd bland, när fjärilarna leker.
#3 - 24 april 2013 19:01
Hej, jag har tänkt skaffa fjärilsciklider, kan man ha dem med galaxy eller drottningrasbora? :)

Skulle också vara bra och veta vilka andra fiskar som passar med fjärilarna, jag har ett 54 l akvarium :D
Även om fjärilscikiden är en av de mer fredliga cikliderna så kan de vara ganska aggressiva och jaga livet ur varann så jag avråder från att ha dem i ett så litet akvarium!
#4 - 25 april 2013 15:54
åheim skrev:
Även om fjärilscikiden är en av de mer fredliga cikliderna så kan de vara ganska aggressiva och jaga livet ur varann så jag avråder från att ha dem i ett så litet akvarium!

Okej tack förhjälpen! :)
#5 - 25 april 2013 17:12
Så fredlig vet jag inte om fjärilscikliden är, däremot är den liten, och gör inte så stor skada på andra fiskar, även om de ju kan stressa varandra. Precis som små hundar kan fjärilen vara rätt skällig :p

Annons