Hej!
Har gjort en del inlägg nu men det kommer hela tiden bara upp nya frågor och funderingar, hoppas ni står ut med mig ;)
Jag funderar på att köpa in lite mer guppy/platy (beroende på vilka som är fina i affären) och har tidigare akvarium haft stora problem med parasiter som jag gissar på har varit flagellater och tror även det har varit lite svamp med i bilden så jag skulle gärna vilja behandla de nyinköpta fiskarna i förebyggande syfte.
Jag tänkte sätta dem i ett karantäns kar på bara några liter, sätta i en syresten, lite dekorations stenar (som lite trygghet) och ett litet billifilter alt byta vatten varje dag, kanske ifrån det stora karet. Tänkte låta dem gå där i 3 veckor eller liknande och sen flytta över dem till det riktiga karet
Jag har salt som jag kan tillsätta men har ni något förslag på vad jag kan ha i mer?
Har sett lite tabletter som går att ha i och låta det vara i 5 dagar för att sen göra ett större vattenbyte, har ni några tips på något bra märke eller substans som kan vara bra att ha i?
Tack på förhand!