En tumregel jag har lärt mig här på zoopet är att vattencirkulationen ska vara 3 gånger av den totala vattenvolymen per timme, alltså 200L x 3 = 600L för ditt akvarium. Fluval 3 har en pumpkapacitet på ungefär 550L/timme om jag inte minns helt fel (har en själv i mitt 170L), vilket är en aning för lite, speciellt om man ska ha rätt många fiskar. Jag har köpt en grov filtermatta med måtten 10x10x35 cm och använder pumphuvudet till min Fluval 3 till denna som ett biologiskt-mekaniskt filter (som står beskrivet här på zoopet) och kombinerar detta filter med ett innerfilter från Eheim med en pumpkapacitet på runt 350-400L/timme, som jag också har köpt grov filtermatta till och använder istället för orginalfiltret, dock i orginalbehållaren. Tillsammans ger dessa filter en god cirkulation och skapar en bra biologisk balans i akvariet, det modifierade innerfiltret från Eheim behöver bara rengöras typ varannan månad, det stora filtret med Fluval 3 pumpen behöver rengöras högst 2 gånger om året. Det fina med att ha två av varandra oberoende motorfilter är att säkerheten för syresättningen och filtreringen höjs, skulle det ena filtret slamma igen medans jag är borta på semester behöver jag inte oroa mig för att alla fiskar ligger vid ytan och ruttnar då jag kommer hem. Tycker du ska skaffa något motsvarande för att kunna ha en "normal" mängd fiskar i ditt akvarie, som ju är 30L större än mitt 170L.