hellu
Har läst att några har skrivit att dessa är knäpptysta, det är inte mina två. Funderar på om det kan vara att jag <u>inte</u> har slangarna spikrakt upp/ner till filtret. Kan det vara därför det brummar lite extra?
Hur har ni ?
Mitt Fluval låter knappt INGENTING
En sak jag märkt, är att det gärna blir kvar luft i pumphuset, och då surrar det.
Jag har iofs en 303, inte en 404,
En sak jag märkt, är att det gärna blir kvar luft i pumphuset, och då surrar det.
Ni som har ljudliga pumpar: prova att dra ur kontakten, sätta i, dra ur etc ett par gånger.
Då hör ni om det kommer bubblor när pumpen startar. Om det vid nån start hörs bubblor, upprepa proceduren en 5-6 gånger så kan ni nog märka att till slut går pumpen tyst.
min fluval 303 låter knappt något.
Jag har ett Fluval 403 och det låter inte ett dugg.
Dom enda riktigt bra ytterfilter som har funnits är de gamla Eheim-modellerna (minst 10 år sedan som de försvann på marknaden). Det var de modeller som man kunde plocka isär helt (även motorhuset) och byta spole, lager och packningar etc. Fantastiska filter.
skulle kunna tänka mig att det beror en hel del på hur man har placerat sitt filter också.
testa att sätt filtret på en bit skumgummi eller något dämpande och hör om det blir bättre
, annars kan det vara impellern som är sliten och ligger emot i turbinhuset.
Ursprungligen skickat av syke
japp, ett år sen den här tråden, och nu sitter jag med eheim. heja!