Fluval 406 eller Sera UV+400

#1 - 14 oktober 2012 14:28
Ska till att köpa ytterfilter. Hade i princip landat på Fluval (Dom flesta här i forumet verkar förespråka dom.) FX5 tycker jag är lite för dyr för mig. Hade tänkt satsa på 406:an när jag fick syn på Sera Bioactive UV+400. Den har en aning mindre genomströmning men har å andra sidan UV vilket Fluval saknar. Priset är i stort sett det samma.
Någon som har något att komma med i det här?
Vilken skulle DU välja?
#2 - 14 oktober 2012 14:34
Jag köpte 206, dvs samma fast mindre. Jag är jättenöjd det verkar göra sitt jobb bra och är lätt att sätta igång etc.

Kan tyvärr inte säga mer än så. Det funkar iaf. :)
#3 - 14 oktober 2012 15:12
Einarsson skrev:
Jag köpte 206, dvs samma fast mindre. Jag är jättenöjd det verkar göra sitt jobb bra och är lätt att sätta igång etc.

Kan tyvärr inte säga mer än så. Det funkar iaf. :)

Ok. Tackar!
I slutändan handlar det ju om att få rent, snyggt vatten som fiskarna mår bra i...
Hur är den i ljudnivå tycker du? Är van med knäpptysta innerfilter nu [:-89]
#4 - 14 oktober 2012 15:45
Plurr skrev:
Ok. Tackar!

I slutändan handlar det ju om att få rent, snyggt vatten som fiskarna mår bra i...

Hur är den i ljudnivå tycker du? Är van med knäpptysta innerfilter nu [:-89]

Jag hör det inte alls. Lite bubblande hör jag för att jag har vattenytan strax över utblåset. Men själva filtret nere på golvet (står inte ens i ett skåp, står ijämte) hör jag inte alls. Jag är dock van vid lite små små surrande för jag brukar alltid ha datorn på etc så jag kanske inte är jättekänslig direkt.

Med min känslighetsnivå som utgångspunkt så är det ljudlöst. :)
#5 - 15 oktober 2012 20:50
Det landade på ett Eheim Pro 3 2075 innan det var färdigt...
Hoppas det lever upp till förhoppningarna.

Annons