Tjena zoopet!
Jag är av den typen som gillar PRYLAR! Och jag är lite sugen på Fluval FX5. Ville bara höra med er lite vad ni tycker. Blir det alldeles för strömt i mitt 275L akvarium?
Dragge skrev:Halloj!
Jag kör med en FX5 och tycker helt klart att det inte är allt för strömt.
Utblåset är med sina 2 delningar och stora mynningar väldigt bra och gör att vattnet inte blir som en laserstråle rakt genom karet. Så bör inte vara några problem. Men det är ju en chansning.
Vad går det för fisk i karet? Är det malawi så gillar dom det dock fick jag komplettera med AquaClear 70 Powerheads i mitt 540 för att det skulle bli lite mer snurr i det.
travianplayer skrev:Ja om man vill betala så mkt för filtreringen i ett 275 så visst är det superbra
KruXen skrev:Låter som du tycker att det är lite overkill :P vad skulle du kunna rekomendera ISF?
Sultanen skrev:Strilrör is the shit! Blir det ändå för starkt så kan du strypa flödet.
Kappaciteten är väl överdimentionerad men det finns det verkligen ingen nackdel med. Stor filtermassa med väl tilltaget genomflöde ger syresatt vatten åt bakterierna som då stormtrivs.
KruXen skrev:Blir nog en FX5. Jag kan inte rå för att jag är prylbög ^^
Keibo skrev:Haha, marnat. Samma grej här. En G6 i varje 375/380L kar och FX5:or i allt större! :)