Har tänkt ut en liten plan... Kan detta funka?
Att jag flyttar över fiskarna från det mindre till det större karet, någon vecka innan jag flyttar. Det borde funka, för jag har inte så himla mycket fisk i det stora just nu, enda frågetecknet är väl ifall glasmalarna pallar rödciklider och paletter...
Sedan kan jag tömma det mindre karet, låta gruset ligga kvar, och transportera filtret i en hink med vatten från det akvariet. Väl på plats i nya lägenheten fyller jag upp vatten och lägger i inredningen, filtret och doppvärmaren.
Någon/några dag(ar) senare flyttar jag över de fiskar som innan gick i det mindre akvariet. Borde väl funka med alla samtidigt då?
Någon/några dag(ar) senare (eller samma dag, kanske?), sätter jag över alla kvarvarande fiskar i påsar och tömmer deras akvarium på allt utom gruset. Sedan på nya platsen kan jag lägga ner påsarna i det lilla akvariet och ev. fylla på lite nytt vatten, medan jag startar upp det stora. Och när det är klart, flytta över de fiskar som ska dit.
Hoppas att någon förstod min lilla roman, jag gör det knappt själv ;)
Kanske ska nämna också, att troligtvis kommer jag kunna "dra ut" på min flytt ett tag, alltså inte flytta ut och in på samma dag.