Går det att flytta ett 54 liters kar med 20-25 liter vatten, scalare par, nylagd romkaka och frisimmande yngel i?? :confused:
Vi flyttar på lördag och jag vill inte dela på paret, ynglen och den nylagda romkakan.
Eller hur skall jag göra?
tonpet skrev:Går det att flytta ett 54 liters kar med 20-25 liter vatten, scalare par, nylagd romkaka och frisimmande yngel i?? :confused:
Vi flyttar på lördag och jag vill inte dela på paret, ynglen och den nylagda romkakan.
Eller hur skall jag göra?
tonpet skrev:Ja, det var två bra svar som jag tackar för.
Att flytta karet med fiskar å allt är uteslutet då det blir nog som Ida å Heeke säger.
Men vad gör jag?
Jag har ett 150 liter som står redo i det nya huset som jag hade tänkt att ha alla mina andra fiskar tills 600 liters är igång igen.
Om jag tar ut svärdplantan med rom, plus alla yngel och lägger dom i en spann. Tar paret och i en annan spann. Tömmer karet och rengör det. Kör bort allt till det nya huset, upp med karet och i med svärdplantan, ynglen och paret. Från tömmning till klart i det nya huset, max en timme.
Skulle det fungera... tänker då på scalarernas förhållande till rommen och ynglen.
Eller stressar detta också så mycket att dom ger upp och äter upp allt. :(