Ärligt talat -Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta!:confused: men förbannad är jag nu![:(!]
[SIZE=2]My God vilken fönstermålare! Och detta från en auktoriserad målerifirma!
Detta har hänt hittills:
Dag1
Vi gör upp om en tid för målning av utsidan på fönstren i sovrummet + fönsterbrädan på insidan.
Dag2
Ingen målare kommer - jag ringer - han har glömt bort tiden - vi gör upp om en ny tid nästa dag.
Dag3
Målaren ringer - han har glömt penslarna på jobbet - vi gör upp om en ny tid nästa dag
Dag4
Målaren kommer och målar och är klar på ca 5 minuter - därefter frågar han om jag har sandpapper, vilket jag inte har.
Han lämnar kvar en färgburk och en pensel inlindad i en plastkasse.
Vi gör upp ny tid för andra påstrykningen som skall ske nästa dag. Jag avbokar tiden hos min frisör för att vara hemma när målaren kommer.
Dag5
Ingen målare kommer - jag ringer - målaren har försovit sig (kl var 12:30). Lovar komma när han vaknat.
Kl är nu 18:30 och fortfarande ingen målare!
Nu drar jag öronen åt mig och kollar hans målning - han har strukit på färgen rakt av på den gamla färgen, till och med rakt över fågelskiten på fönstrets utsida!:(
Inget förarbete, ingen grundning, ingen rengöring - ingenting! Bara doppat penseln i burken och dragit över!
Jag kommer INTE att betala ett öre för detta. [:(!]
[/SIZE]