för lite vatten till fiskarna

#1 - 3 april 2006 22:26
min syrra köpte nyss en hamster, den ska ju såklart få den största buren som fanns, för att den var 200 kr billigare än vanligt, min salamander ska ha det stort och bra, fick honom med ett mycket mindre akvarium förut, men fiskarna ska typ ha det så lite som möjligt. det är för att dom hålls ihop med salamandern...

han i affären sa att det gick bra, så då blev det så, men jag tycker inte alls att det är bra

vill köpa en flajbox från ikea men det får jag inte...

VARFÖR!?

och sen i bilen när mamma skjutsade mig till stallet pratade hon lite om att det var bättre med den större buren till hamstern, än den som var mindre, då sa jag ungefär: "förstår du då hur jag menar med fiskarna?"

svaret: "nej"

varför ska dom inte det egentligen

är sur på henne och han som sa att man kunde ha det så... och mamma lyssnar inte på mig nej... inte på er heller [xx(]

men kan ni komma på nåt sätt så att jag får köpa lådorna? tycker ju synd om mina fiskar ju :(
#2 - 3 april 2006 22:33
Hmm.. förstår inte riktigt??? "fiskarna ska ha det så lite som möjligt för att dem är med salamandern"??
#3 - 3 april 2006 22:41
neej nej

det verkar som om mamma tycker det, hon säger att dom trivs bättre med mindre vatten... och det är för att salamandern är där som jag inte får ha mer vatten
#4 - 4 april 2006 00:45
tycker du ska kräva av din mamma att dina fiskar ska ha ett eget akvarium för salamander och fisk är inte så bra att ha ihop och är du intresserad att hålla på med med den här hobbyn så ska hon va schysst och köpa det tycker jag! det finns ju begagnade akvarium som inte kostar så mycket...
#5 - 4 april 2006 00:47
salamandern vill väl gärna ha en landdel där den kan gå upp ibland?!
#6 - 4 april 2006 00:48
[quote=sunkan aspidoras]salamandern vill väl gärna ha en landdel där den kan gå upp ibland?![/quote]

jag vet, det har han, det är därför inte fiskarna kan ha hela akvariet fullt med vatten
#7 - 4 april 2006 22:10
Men... ta bussen till ikea, köp din låda och stoppa salamandern där inne. Det är väl dina pengar och din salamander?
#8 - 5 april 2006 18:51
mm... hon sa ungefär att jag fick idag :D
#9 - 5 april 2006 18:54
var kan man köpa lampor?
#10 - 5 april 2006 21:09
vad för lampor?
#11 - 5 april 2006 22:43
som man kan ha till dom där flajboxarna

men nu ångrade hon sig visst...

Annons