Tack för svar! Har ju redan en L018 i akvariet.. suck.. trodde man kunde lita på att folk i en zooaffär (med endast akvariefiskar) borde kunna sin sak..
Tyvärr! Skulle andra affärer ge sina kunder så mycket fel information skulle de antagligen bli stämda!
De lovade oss att malen skulle få plats å att den inte blev större än 15cm, men det har jag ju läst nu att den blir! Skulle såklart ha läst på innan!! De rekomenderade även rödmunstetror! Som sagt kommer jag endast lita på det jag läser i böcker numer! Tror du malen kan bo kvar ett tag eller måste vi ge bort den nu=(
H*n kan nog bo kvar ett tag. Hur stor är h*n nu? Fast tänk på att fiskar som bor för trångt kan växa dåligt. Men nu har du lite tid att leta runt efter en fin mal som kan trivas i ditt akvarium. Kolla även med Guradians of Catfish:
http://www.goc.se/
Jag har också lärt mig att alltid läsa på innan. När jag ser en ny art som jag blir intresserad av brukar jag anteckna det latinska artnamnet eller L-numret och så åker jag hem och googlar :)
Har du någon aning om varför mitt akvarie är så dimmigt? Har mätt nitrit och PH och allt är ok...
Det är helt normalt i nystartade akvarier och brukar försvinna efter några veckor.