Jag har haft tre av scalarena i typ 2 månader och dom har inte växt sååå mycket tycker jag. Dom andra fem köpte jag för ca 10 dar sen och dom va lika stora/små som dom första jag köpte. Men visst tiden går fort när man har kul!
Vad är det som krachar då?
Okej då får han klara sig :)
med denna krasch menar jag att vid ett givet tillfälle, och det kan komma från en dag till en annan,
så får en liten skalar, som fram tills dess har varit ett "barn", för sig att nu är jag vuxen, eller iaf
tonåring, och då sprutar det en massa hormoner i honom, och det första han tänker på då är att
föröka sig, så då letar han upp en hona, om honan då är i ungefär samma status, så bildar dom ett
par, och det första de gör är att muta in ett revir.
Gud nåde den fisk, allra heslt en annan skalar, som kommer in på deras revir. De hugger som sårade
huggormar på allt och alla. Och för säkerhets skull så jagar de dessa "fiender" över hela karet.
Vilket ofta slutar med att överblivna exemplar står rejält tilltufsade i en hörna och bara gömmer sig.
Inte helt sällan slutar det med döden för den som förlorar striden.
Därmed så "kraschar" karet ur den aspekten, dvs den besättning mar hade....har man inte längre.....
.