macke_fisk skrev:om jag går gissa.....har någon djuraffär sagt till dig att du kan stänga av pumpen??
Sara1111 skrev:Ska kolla imorgon om det går att vrida utblåset. Vill inte störa fiskarna mer nu dom har haft en tuff dag med flytt och allt :). Går det inte får jag testa att flytta på pumpen så den blåser framåt (hade faktiskt inte tänkt på det[:o] )
Det var faktiskt Janne på södermalms akvariebutik som kom med det förslaget... Men han tyckte å andra sidan att det inte behövdes något filter alls [:O] .
Sara1111 skrev:Det var faktiskt Janne på södermalms akvariebutik som kom med det förslaget... Men han tyckte å andra sidan att det inte behövdes något filter alls [:O] .
macke_fisk skrev:hehe....nu bor jag inte i stockholm så jag vet itne direkt....men jag haört om han och verkade han vara en bra snubbe som kan sin sak
vad är det för filter? eheim 2008?Sara1111 skrev:Är nybliven ägare till ett 54 liters akvarium. Pumpen/filtret jag använder är det som följde med. Enligt kartongen pumpar det 350l/timme. Jag tycker det låter lite mycket och framför allt ser det mycket ut i akvariet. Är inte sådär jätteorolig för fiskarna (har ännu bara 3 st Platy) men min flytväxter flyger ju nästan fram trots att jag pumpen sitter ca 3 cm under ytan hastigheten är på minimum. Det finns ingen möjlighet att vrida utblåset så det blåser in i väggen heller. Vad säger ni som kan? Är det som det ska vara eller borde jag göra något? Köpa ett annat filter kanske? Fick ett förslag på att stänga av filtret under natten så fiskarna fick vila. Vad tror ni om det?