föra över bilder från kameran till datorn.

#1 - 2 april 2007 17:00
ja det har funkat kanon med usb kabeln fram tills idag. när ja pluggar i kabeln i kameran fick jag fram ett meddelande på datorn att det va nåt fel, stod att det var för mycket ström eller nåt, han inte se riktigt.

lampan på kameran lyser ju rött när det fungerar men nu gör den inte de. har testat med en annan kabel men det funkade inte.

när jag lirkar lite på kabeln till datorn så blinkar lampan lite, verkar va glapp eller nåt.

förut idag så snubblade jag över kabeln så kabeln åke ut ur datorn så ja tänkte att ingången kanske har blivit skadad eller nåt.

finns det nåt annat sätt att lägga över sina bilder på datorn röfutom via usb kabeln?
#2 - 2 april 2007 17:09
ja det har funkat kanon med usb kabeln fram tills idag. när ja pluggar i kabeln i kameran fick jag fram ett meddelande på datorn att det va nåt fel, stod att det var för mycket ström eller nåt, han inte se riktigt.

lampan på kameran lyser ju rött när det fungerar men nu gör den inte de. har testat med en annan kabel men det funkade inte.

när jag lirkar lite på kabeln till datorn så blinkar lampan lite, verkar va glapp eller nåt.

förut idag så snubblade jag över kabeln så kabeln åke ut ur datorn så ja tänkte att ingången kanske har blivit skadad eller nåt.

finns det nåt annat sätt att lägga över sina bilder på datorn röfutom via usb kabeln?

Har du en sån minneskortläsare tillkopplad i datorn eller en kortläsare i datan som det finns på nya datorer så går det att stoppa minneskortet där direkt och sen är det bara att kopiera därifrån.

Annars kanske du får installera om programvaran till kameran i datorn så kanske det fungerar igen, alternativ 2 är att byta kabeln eller usbkontakten.
#3 - 2 april 2007 17:31
jepp ja har kortläsare i datorn, flera stycken men jag fick inte något av dom att passa tyvärr.

jag har testat med en annan kabel men det hjälpte inte.
tror det har hänt nåt med ingången på datorn för lirkar man på kabeln så blinkar det.

men jag hittade två usb utgångar till på datorn så det funkade därifrån som tur var :)
#4 - 2 april 2007 17:36
Toppenkalas då ju :)
#5 - 2 april 2007 18:22
ja verkligen :)

Annons