Föredrag om Madagaskarciklider i gcg den 11/10 av Albin Ekenberg (Endymion).

#1 - 4 oktober 2011 21:24
Hej allihopa!

Nu är det snart dags för nästa möte i ciklidgruppen. Mötet äger som vanligt rum i Ringlinjens lokal i Gårda kl. 19.
Den här gången kommer Albin Ekenberg (Endymion) å håller föredrag om de ovanliga,intressanta och uråldriga Madagaskarcikliderna. Dessa cikliderna är bland de allra ovanligaste i handeln, men absolut inte mindre intressanta och fascinerande för det. Det blir som vanligt även kaffe och fika. Lockar detta så dyk gärna upp vid Ringlinjens lokal i Gårda tisdagen den 11/10 kl. 19.

MVH Peter S
#2 - 4 oktober 2011 21:25
nån här som dyker upp?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 5 oktober 2011 06:44
Rooster skrev:
nån här som dyker upp?

Skall försöka komma. Förhoppningsvis kan jag lifta med någon till och från mötet.

Albin är en myc ket duktig odlare och föredrag om madagascarciklider hör inte till vanligheterna direkt så det skall bli intressant
#4 - 5 oktober 2011 11:07
Skall försöka komma. Förhoppningsvis kan jag lifta med någon till och från mötet.

Albin är en myc ket duktig odlare och föredrag om madagascarciklider hör inte till vanligheterna direkt så det skall bli intressant

Ja han är en väldigt duktig och produktiv odlare! Han är ju inte allt för sällan här å levererar en massa fisk till butikerna här i området. Nä precis, alltid kul å intressant med lite ovanligare fiskar... :)

Du jag har faktiskt flyttat till Floda (Stenkullen) så jag åker ju förbi dig på väg in till mötena nu för tiden. Har ju inte alltid hittat till ert hus på första försöket tidigare men jag kan absolut försöka hitta dit igen å plocka upp dig om det är aktuellt. :)
Hade gott!
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 8 oktober 2011 10:30
Rooster skrev:
Du jag har faktiskt flyttat till Floda (Stenkullen) så jag åker ju förbi dig på väg in till mötena nu för tiden. Har ju inte alltid hittat till ert hus på första försöket tidigare men jag kan absolut försöka hitta dit igen å plocka upp dig om det är aktuellt. :)

Hade gott!

Låter bra - vi har ju förövrigt också Akvariehelgsarbetsgruppsmöte nu på måndag då hela programmet till Akvariehelgen spikas
#6 - 10 oktober 2011 19:44
Låter bra - vi har ju förövrigt också Akvariehelgsarbetsgruppsmöte nu på måndag då hela programmet till Akvariehelgen spikas

Kunde tyvärr inte närvara vid dagens möte men hoppas ni fick ett trevligt möte. Ja men då satsar jag på att plocka upp dig imon. Har kollat upp vägen på eniro för säkerhets skull å skulle inte det räcka får jag väl ringa i värsta fall! :) inte lätt när man är helt utan lokalsinne (å då har jag ju ändå vart hos dig förut :)) Du har inte bytt nr va?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 10 oktober 2011 20:00
Rooster skrev:
Kunde tyvärr inte närvara vid dagens möte men hoppas ni fick ett trevligt möte. Ja men då satsar jag på att plocka upp dig imon. Har kollat upp vägen på eniro för säkerhets skull å skulle inte det räcka får jag väl ringa i värsta fall! :) inte lätt när man är helt utan lokalsinne (å då har jag ju ändå vart hos dig förut :)) Du har inte bytt nr va?

Nej jag bor fortfarande på samma ställe - vi ses
#8 - 11 oktober 2011 22:31
Tack Albin å alla ni andra för en trevlig å lärorik kväll! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 12 oktober 2011 06:40
Mycket trevligt föredrag - tack Albin (Endymion) och tack för skjutsen Rooster
#10 - 12 oktober 2011 20:22
Ja verkligen intressant och personligt föredrag av Endymion.
Ingen orsak Kjell. ;)

Annons