Föredrag om växtakvaristik

#1 - 9 oktober 2006 13:05
Den 16/10 (på måndag om en vecka) klockan 19:00 håller Magnus "tropfrog" Andersson ett föredrag med titeln "växter och ciklider" hos Göteborgs Ciklidgrupp. Han tar upp växtfysiologi, växternas kontra ciklidernas krav, växters vattenrenande förmåga och hur man kan använda växter i kombination med ciklider för att underlätta skötseln.

Föredraget kommer att utgå från egna exempel, men det är även meningen du som besökare skall kunna ta dina problem angående skötsel, ljus, fisk, filter, gödning etc. till Magnus och diskutera dessa på plats.

Magnus har själv varit en entusiastisk akvarist sedan 7-års ålder och arbetar nu professionellt som akvarietekniker på Universeum i Göteborg.

Plats: Klangfärgsgatan 5, Mellansvenska Städs lokaler i Grimmereds Ind omr.
Karta: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?SearchType=4&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=Mellansvenska+St%e4d&UCSB%3aTextBoxWhere=Klangf%e4rgsgatan+5%2c+Fr%f6lunda&Vkiid=kUA7xB+gP4XDhAf0pWQyzw%3d%3d&Vkid=10861474
Inträde: 25kr för icke-medlem
Såhär blir du medlem: http://www.gcg.se/html/blimedlem.html

VÄLKOMNA!
#2 - 9 oktober 2006 17:31
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Med lite fixande och trixande så skall jag försöka infinna mig, men måste smita vid 21-tiden :)[/COLOR][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 9 oktober 2006 19:45
Jag räkna också med att komma - men hinner egentligen inte - men det låter ju riktigt intressant
#4 - 9 oktober 2006 20:27
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag har skrivit upp det i almanackan och har tänkt infinna mig! [/COLOR][/FONT]
#5 - 9 oktober 2006 21:07
Jag räkna också med att komma - men hinner egentligen inte - men det låter ju riktigt intressant

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vem tusan hinner [:o] men vad gör man inte :) [SIZE=1](tur att det är teori på ridningen just denna månda'n)[/SIZE][/COLOR][/FONT]
#6 - 10 oktober 2006 08:45
Glöm inte att ta med er egna frågor om skötsel, ljus, gödning etc. så vi kan få lite av en frågestund också!
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 10 oktober 2006 09:11
Zaphi skrev:
Glöm inte att ta med er egna frågor om skötsel, ljus, gödning etc. så vi kan få lite av en frågestund också!

Du skämtar - eftersom jag och Tropfrog har diametralt (nästan i alla fall;)) olika åsikter i vissa frågor så lär det bli diskussion:p
#8 - 10 oktober 2006 09:20
Du skämtar - eftersom jag och Tropfrog har diametralt (nästan i alla fall;)) olika åsikter i vissa frågor så lär det bli diskussion:p

Jag ser fram emot detta! Jag skall nog mest hålla tyst och lyssna tror jag. ;)
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 10 oktober 2006 09:36
Zaphi skrev:
Jag skall nog mest hålla tyst och lyssna tror jag. ;)

Ny erfarenhet för dig;)
Nej skämt åsido - Tropfrog är mycket duktig på växter och vattenkemi så det kommer garanterat att bli ett intressant föredrag.
#10 - 10 oktober 2006 11:06
Förvisso, men jag är helt GRÖN när det gäller växter så jag kommer nog inte ha så mycket att tillägga, för en gångs skull ;)
#11 - 10 oktober 2006 11:26
Zaphi skrev:
jag är helt GRÖN när det gäller växter så

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkgreen]Lika grön som växterna ;) borde ju vara en fördel att vara grön när det gäller växter kan man tycka :p[/COLOR][/FONT]
#12 - 16 oktober 2006 07:07
Glöm inte mötet idag! Vi ses 19:00!

Annons