Hej.
Jag har två fantastiskt fina akvarieböcker som jag hade tänkt o sälja här på zoopet. Upptäckte dock att jag för att kunna lägga in en annons måste betala 225:- i årsavgift. Verkar lite snurrigt tycker jag men har jag förstått det hela rätt? Någon som annars har bra tips på hur jag snabbt och enkelt ska sälja (blocket och tradera känns inte som ett så där jätte bra alternativ).
Anledningen till att jag drar igång en tråd om detta är för att det känns som att detta system inte direkt gynnar forumet eller hobbyn som helhet. Min erfarehet ger vid hand att det är just i början när man börjar med en ny hobby som man har behov av att köpa o sälja saker i stor omfattning. Det är dock inte då man kanske har lust att betala en avgift för att vara med på ettforum?
Bör tillägga att jag har ett par andra specialintressen vilka jag (precis som mitt akvarieintresse) till viss del utövar via internet. Samtliga dessa forum har köp & sälj funktioner som nästan alltid är avgiftsfria. Det är också till dessa marknadsplatser jag själv i första hand vänder mig när jag själv vill köpa ngt som rör just det intresset/hobbyn. Anledningen till detta är förstås att jag hellre köper av ngn som själv har samma intresse (ger en rad fördelar såsom att denna förmodligen bättre kan bedöma skick relevans etc) dessutom kan denna typ av affärer entusiaster emellan göra att kontakter knyts som annars inte blivit av.
Vill med detta inlägg således starta en diskussion som kanske kan utveckla zoopet framåt (vill alltså inte gnälla eller klaga!)
Så vad anser ni övriga om detta? Har jag ngn form av poäng eller är jag ute och cyklar?