Förslag på fisk

#1 - 14 november 2004 12:14
Vi har ett 125 l Juwel med 5 svärdbärare, 5 platy, 10 neontetror och 2 Ancistrus.
Vi skulle vilja ha nå´n större fisk oxå, vad skulle kunna funka?

kram Johanna
#2 - 14 november 2004 12:59
Tycker att det redan känns lagom med fisk. Kanske några fler neoner? Risk för fisksopa är ju stor om ´du klämmer ner någon till fisk...
#3 - 14 november 2004 14:19
dina neontetror lär ju ryka om du skaffar en större fisk :) jag skulle gå på några till neontetror om du nu måste ha mer fisk som föregående talare sa... Tycker det är otroligt mycket snyggare med stora stim av fiskar än massa olika i en enda stor fisksoppa...
#4 - 15 november 2004 12:21
Själv får jag klaustrofobikänslor när jag ser större fiskar i akvarier som inte är mycket stora. Jag tycker t ex att skalare är mycket vackra fiskar, men de blir ganska stora. Därför vill jag inte ha dem i mitt 250 L.

Jag skulle också satsa på några fler neon isf. Det är väldigt snyggt med ett större stim neon och de trivs med att cara många. Men var försiktig så du inte överbefolkar.
#5 - 16 november 2004 15:52
Några guramin, tex mosaikgurami skulle nog gå bra. De är ju lite större men inget hot mot de mindre fiskarna. Och jag tycker de är himla fina även om de kanske är i lugnaste laget...
#6 - 16 november 2004 18:20
Mosaikgurami blir ganska stora ändå. Ett par (en hane och en hona) dvärggurami skulle nog vara bättre i så fall. Hanarna har väldigt fina färger.

Annons