Förslag på gömställe

#1 - 26 december 2006 15:06
Som rubriken lyder vill jag ha tips på bra gömmställen som inte tar allt för stor plats och inte är allt för kompliserade.
Grottor,stenar rötter, konstgjort eller naturligt.
Ska få plats i ett kar på 150 liter 90cm långt. inte allt för stort alltså.
Tack på förhand!!!!
#2 - 26 december 2006 16:02
Du har skrivit upp typ alla själv. Grottor av sten, hel urgröpt kokosnöt (sedan kokad) men hål i, rötter (liggande, stående, lutande), växter i alla former (även flytväxter).

Naturligt är snyggast och kanske bäst för karet...
Och jag är en av dom som hatar att ha konstigt färgade föremål/plastsaker i karet.
#3 - 26 december 2006 17:39
Du kan ju använda rör lr kruka och "gömma" den under sanden.Beror ju lite på vad för fisk du har.Jag har lite olika L-malar i några akvarium och där har jag tagit avloppsrör och kapat dom på hälften och gömde dom under gruset med nån växt och rot för o dölja det.Jätte populära av mina malar :)
#4 - 26 december 2006 18:01
Köpte idag en rot (Mopanirot) i grottform med massor av hål för småfisk och annat att gömma sig i. Fanns i varierande former från small (12-25 cm) till medium. Har blötlagt den. Sen kan man ju bygga upp håligheter av natursten i alla modeller. Synd man inte är i Spanien/Portugal, där finns naturstenar längs med vägarna, otroligt håliga i olika färgnyanser.

Annons