Första akvarium med Shubunkin

#1 - 12 februari 2007 15:12
Ska ta över ett 120-liters och har spanat in Shubunkin-firrar. Dom är ju skitläckra, framförallt påminner dom om karpar. Så vad säger ni som kan, har ni några lysande tips till en novis som mig angående Shubunkin i ett 120-liters? Kan man ha typ 5 stycken eller är karet för litet?
Har hört att dom knaprar växter som galningar... finns det nått grönt man kan skicka i som dom inte slukar? Har hört att man inte ska lägga i rötter, eller är det bara bullshit?
#2 - 12 februari 2007 15:27
Satsa på minst 250 liter om du vill ha Guldfisk.
Superbra att du frågar innan du köper! Det är många som köper Guldfiskar till riktigt små kar. Jag menar inte att ditt är litet, men med tanke på att de kan bli en bra bit över 25 cm så är det bra att tänka över det innan.

Och välkommen till Zoopet förresten! :)
#3 - 12 februari 2007 15:55
el.mojno skrev:
Ska ta över ett 120-liters och har spanat in Shubunkin-firrar. Dom är ju skitläckra, framförallt påminner dom om karpar. Så vad säger ni som kan, har ni några lysande tips till en novis som mig angående Shubunkin i ett 120-liters? Kan man ha typ 5 stycken eller är karet för litet?

Har hört att dom knaprar växter som galningar... finns det nått grönt man kan skicka i som dom inte slukar? Har hört att man inte ska lägga i rötter, eller är det bara bullshit?
Har själv några stycken som jag har som dammfisk på sommaren ett 120 liters är alldeles för litet för dem mycket rolig fisk att titta på och mycket tålig för det mesta mina har ynglat av sig också men det var i dammen dem gjorde det.Nä jag hade satsat på andra fiskar till det karet dem blir rätt så stora med tiden:)

Annons