Kjell Fohrman skrev:[:-14] ;)
solbacka skrev:Men Kjell det är faktiskt stort...Jag ska gå upp kl. 03.00 fredag och titta på TV! :)
miluhe skrev:Kjell vi måste utforska måste gå vidare. Nyfikenhet ligger i vår natur. Håller med att resurserna fördelas mycket orättvist. Men vi måste utforska ,gå vidare stilla vår nyfikenhet, annars blir det trist.:)
Mvh Cecilia
peter_m_jonsson skrev:Intressant att det blev en fråga om forskning mot forskning. Det finns ju trots allt grymt mycket som regeringar lägger betydligt större summor på än forskning. Vi har ju tex vår egen hightechplog JAS 39 Gripen. Hade nog blivit över till ett par tunnland regnskog om man valt en annan lösning.
Själv har jag småbarn som väcker mig stup i kvarten så vet inte om jag pallrar mig upp kl 3 , men stort är det.
solbacka skrev:Har du stor trädgård? :D
Kjell Fohrman skrev:
Då skulle jag slå två flugor i en smäll - dels skulle jag bli attans rik (och ha råd att ge alla gratis goldmedlemskap)
solbacka skrev:Ett unikt plan som kan ändra från jakt, attack och spaning utan att gå ner på backen...
icejoy skrev:Slöseri med finanser.
solbacka skrev:Tänk om hälften av alla löpsedlar sa något positivt i stället! Då hade vi alla mått så mycket bättre :).
I västvärlden så är de psykiska sjukdommarna största hotet
Vi kanske skulle prova på lite äkta missär :) så kanske vi blev lite gladare och tacksammare för det vi har
solbacka skrev:Du vrider mina ord fel, jag menade inte att du var negativ. Jag menade inte att vi skulle vara glada att andra har det sämre utan att vi ska vara tacksamma för det vi har (ord direkt från min bror i Ghana). Vi svenskar gnäller mycket (jag också). Vi lever i ett rikt land, ingen behöver svälta här.
Jag slutar att diskutera detta nu :)
Kjell Fohrman skrev:Världens dyraste jordfräs:p
Först skjuter regering/riksdag dvs vi till miljarder för att Sverige skall kunna bygga ett plan - sedan får Sverige skjuta till ännu mer för att få sålt jordfräsen. För varje plan som man säljer måste Sverige förbinda sig att handla varor för ännu mer än vad man får för planet från köparlandet.
Ebberöds bank i megaformat:mad:
Funderar faktiskt på att köpa in något plan för ett antal miljarder och sedan skulle jag kräva att regeringen skulle köpa Back to Nature-böcker av mig för dubbla beloppet.
Då skulle jag slå två flugor i en smäll - dels skulle jag bli attans rik (och ha råd att ge alla gratis goldmedlemskap) och sedan skulle jag ha en bra jordfräs till trädgården;)
Oscar Cederqvist skrev:Om vi behöver nya stridsplan eller inte är ju en politisk och personlig fråga som man ska ta ställning till.