Förstörd fena på Guppy

#1 - 21 mars 2004 19:49
Gokväll!

Två av mina guppys har fått sin stjärtfena förstörd. Det ser helt enkelt ut som om någon har tagit en eller annan tugga på den. Kan det vara så?? Jag har, förutom mina guppys, Pakistan Botia, Ancistrus, Rödmunstetror, Kopparbarber, en Gibbiceps och en Kampfisk. Kampfisken,med alla sina fenor, har klarat sina fenor helt och hållet.
Det har dessutom "försvunnit" en liten Guppy och tre små rödmunstetror.
Kan någon av mina fiskar vara skurken?? Befarar att detär någon av mina två Pakistan Botior...?!
#2 - 21 mars 2004 20:16
låter mer som kampfisken!
För den ser ju guppins fina fenor som en hotande individ:)
#3 - 21 mars 2004 20:20
Kan det vara så illa att jag har två olika skurkar - Botiorna som har kanske har satt i sig någon rödmunstetra och Kampfisken som äter guppyfenor??
#4 - 21 mars 2004 20:21
hur stora är botiona??
Ja guppiserna e ja rätt övertygad om att kampfisken ligger bakom
#5 - 21 mars 2004 20:25
Den största av de två är 6-7 cm...
#6 - 22 mars 2004 08:04
Godmorgon!

Finns det någon idag som kan ha några ledtrådar till mig i denna mord-/misshandelsundersökning??
#7 - 22 mars 2004 09:02
Botiorna har knappast ätit på fenorna.. Men som dom andra har sagt, kampfisken är förmodligen skyldig till fenbitningen... sen att det saknas fiskar är ett annat mysterium som jag inte kan lösa..
#8 - 22 mars 2004 09:10
Jag har sett att Botiorna skulle kunna tänkas äta mindre fiskar, men hur mycket mindre ska dessa vara i så fall, även om just detta forum väl är fel för Botior....

Annons