försvunnen vinkeltetra

#1 - 23 mars 2003 15:54
Hej
Jag har efter nystart skaffat mig vinkeltetror. I drygt en vecka har de varit sex stycken.
I morse när jag tände och skulle mata dem var de dock bara fem. Jag hittade inte den sjätte någon stans.
Jag letade även utanför akvariet för att se om den möjligen hoppat ur.

Den största av dem har varit rätt aggressiv mot de andra. Kan de ha jagat ihjäl den försvunna fisken?

Äter de varandra? Hur fort kan en fisk då försvinna? De är ca 3 cm långa.

Jag har än så länge inga andra fiskar i akvariet.

/LO
#2 - 23 mars 2003 16:16
Den kan ju ha åkt under någon sten.
Det är tråkit nä fskarna bara försvinner sådär!

Har ett 112 liters kar
Här kommer jag snart att lägga upp bilder på mina firrarhttp://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63958 Titta gjärna in och skriv va ni tycker!!
#3 - 25 mars 2003 13:39
du har inga andra fiskar som kan ha tagit tetrorna?

Men som cool säger kan de "gömt" sig under en sten. Mitt tips är dock att titta i filtret/pumpen, har själv hittat några tetror där en gång.
#4 - 25 mars 2003 13:41
fiskar kan försvinna på dom mest mysteriska sätten och på dom mest mysteriska ställena.

Jag å polarn körde ett 40 liters akvarium med en enda rot i där en albino ancistrus försvan spårlöst och kom aldrig fram igen. Så visst kan dom försvinna å ibland går det ens inte att hitta dom om man river hela burken . .

Tea/GoSatta
#5 - 25 mars 2003 18:07
Min far hade en ciklid eller en saltvattensfisk som försvann sen när han skulle städa bakom akvariet eller flytta efter något år så hittade han fisken snustorr bakom akvariet. Helt bevarad, det hade inte luktat eller något.

(Jag var inte född så jag vet inte så säkert)

Det mesta går att fixa själv!!!
//Masse

Annons