Fortsätter tråden här eftersom herr Fohrman stände den förra: Den låg i helt fel forum, hoppas på att detta är det rätta;)
Citat från förra tråden:
"Planerar att flytta till något större till hösten och därmed finns det plats för större kar:D
Tänkte så smått börja planera både innevånare och inredning.
Akvariet kommer ligga runt 200 liter (ge eller ta några liter).
Om karet hamnar kring 200 eller större så kommer det till 90% att innehålla några scalarer. Jag vill gärna ha nåt stim också, dock inte neon eller kardinaltetra.. Så frågan är: Vilket stimfisk och vad ska hamna där mer?
Sen kommer vi till inredningsfronten. Rötter är en självklarhet. Men växter har jag ingen aning om, tjejen vill ha svärdsplantor, antar att det blir sånt;)
Vill gärna ha hjälp med hur jag inreder också! Tex. "sätt svärdsplantan i bakre vänstra hörnet". Tänk att ni förklarar för en femåring,tror min konstnärliga ådra blev avklippt med navelsträngen när jag föddes... :)
Vad tycker ni är snyggt?
Vi kommer ta oss en funderare på alla förslag!!
Tack på förhand!!
/Hans"
Efter förslag har jag kommit fram till att det troligtvis kommer bli scalarer, någon dvärgciklid (eventuellt boliviansk fjäril), ett stim corydoras och någon sorts tetra. Utöver dessa så kommer det ingå någon algätare..
Får hoppas att de som var med och hjälpte mig i förra tråden läser denna med och fortsätter komma med förslag:D
/Hans