Snygga kar och väldigt fina bilder på fiskar verkligen ganska bra jobbat:)
Tack jarecki68!:) Jag gör så gott jag kan för att göra det bra för mina akvariehusdjur, men känner att det är en bit kvar och att jag har massor att lära.
Lite bilder igen då.
Fru regnbåge och kakaduagrabben tagen på nästan bar gärning idag:
[ATTACH]13171[/ATTACH]
Stora roten efter att javamossan blivit bortplockad. Det ser lite öde ut och jag får fundera på vad jag skall ha där i stället. Upptäckte att corysarna gillade att vila under mossan och nu verkar de lite förvirrade för det har blivit så mycket ljusare.
[ATTACH]13172[/ATTACH]
En räka kollar den javamossan som flyttat i lilla karet
[ATTACH]13173[/ATTACH]
limnophilan tar sig bra i stora karet
[ATTACH]13174[/ATTACH]
stora roten verkar emellanåt vara en samlingsplats för olika akvarieinnevånare, även när där inte finns mat
[ATTACH]13175[/ATTACH]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Gjorde ett 20 % vattenbyte i bägge karen igår, samt flyttade över javamossan från stora till lilla karet med tanke på räkor och microsar och eventuella yngel av dessa. Vattenbytet fick 4 ottosar att stimma i stora (tyvärr ingen bild). Den femte vet jag inte var den är. Ottosarna i stora karet är fetare än den jag fått se i lilla. Det är bara en otto som visar upp sig i lilla. Jag hoppas att de två andra är vid liv fortfarande.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Roten i stora ser lite öde ut nu sedan javamossan flyttades. Jag får fundera ut något. Corydorisarna gillade ju tidigare att övernatta under mossan, så jag tror de är lite förvirrade nu. Limnophilan växer bra i stora.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Lilla karet håller av någon anledning lite lägre ph än det stora och jag vill ju ha det tvärtom. [/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så idag stoppade jag 3 ketapangpåsar i en nylonstrumpa och placerade det vid utflödet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har haft två ketapangpåsar sedan innan bakom bakgrunden bland filterkuberna men vattnet rör sig så långsamt där vid ytan, vad jag kan se. Nu får jag se om det blir lite snurr på det hela.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Fiskarna mår bra och jag har ökat matningen i stora karet ganska rejält.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ancistrushonan i lilla har visat lite humör de senaste dagarna mot räkor och andra som kommit för nära hennes mat, så jag har splittat algtabletten i fyra delar och även lagt en del (rekommenderad mängd) räktabletter i karet, främst på roten. Jag skulle gärna flytta ancistrushonan i det lilla till det stora bara jag får visshet om att det är en hane som går där.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag vände på utflödet i pumparna i lilla karet idag för att röra om i vattnet och få en del grejs i filtren. Räkorna brydde sig inte om detta vad jag kunde se. Microna däremot flyttade från ena sidan karet till det andra.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Någon som vet om microrasboror gillar strömmande eller lugnt vatten?[/SIZE][/FONT]