Ja förbluffade nog har ännu inte någon tråd startats om denna ytterst viktiga händelse:p
Verkar under alla omständigheter att bli ett spännande år där rätt många verkar kunna blanda sig i leken. Kalmar har ju länge haft en stabil ledning men de andra har sakta börjat närma sig - dessutom har de ju också tappat Cesar Santin och kanske är en till på väg bort.
Var för en stund sedan ute och åt lunch och hamnade då vid ett bord bredvid 2 ytterst fotbollsintresserade herrar. Den ene av dem hade uppenbarligen någon slag av högre position i Elfsborg - den andre vet jag inte vem det var (han var dock definitivt inte Elfsborgare). Det var denne okände som pratade mest och högljuddast (var inte så svårt att tjuvlyssna om man säger så[:o]) och han hade en del intressant att berätta. Hans mobil ringde också i ett och en av de som ringde honom var en höjdare i den norska klubben Brann. De hade nämligen alldeles nyligen sålt sin särklassigt bäste anfallare och gjort det med förvissningen om att en ny mycket duktig anfallare var på väg in. Allt var nämligen klart med kontrakt med den nye, ja nästan i alla fall för nu hade denne nye spelare hoppat av sent igår kväll. Så nu stod Brann med byxorna nere utan bra anfallare, men med gott om pengar (de hade fått 30 miljoner för den de hade sålt).
"Bordsgrannen" blev nu uppringd av denne höjdare i Brann och ville ha förslag på lämliga svenskar och fick dessa förslag.
1/ Patrik Ingelsten, Kalmar som skulle kosta ca. 15 miljoner.
2/ Daniel Mendez, AIK som skulle kosta 6-7 miljoner
3/ Ola Toivonen, Malmö som skulle kosta 12-15 miljoner
så inom några få dagar är chansen stor att någon av dessa försvinner till Brann och det blir ju inte jag alltför ledsen över eftersom jag håller på Elfsborg om nu någon missat det.