Foto - Tavla

#1 - 21 juni 2007 14:49
Hej hej.
Tänkte bara kolla om det kanske var okej att man sparade ner någon bild här från zoopet, och sen tog den till en fotobutik och förstorade den. Och sen köpte en ram till den och satte den bilden på väggen?:)

/Fredd
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 21 juni 2007 14:57
fredd skrev:
Hej hej.

Tänkte bara kolla om det kanske var okej att man sparade ner någon bild här från zoopet, och sen tog den till en fotobutik och förstorade den. Och sen köpte en ram till den och satte den bilden på väggen?:)

/Fredd

Juridiskt är det inte tillåtet utan tillstånd från fotografen
#3 - 21 juni 2007 15:11
okej. Men om det är ett av dina foton du tagit?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 21 juni 2007 20:43
fredd skrev:
okej. Men om det är ett av dina foton du tagit?

Om det är jag som tagit den är det OK förutsatt att du inte lägger upp den på någon webbsida eller någpt sådant.
Fast fotona är ju bara på 1000 pixlar så tryckkvalitén blir ju inte speciellt bra om man drar upp dom
#5 - 21 juni 2007 20:44
fredd skrev:
Hej hej.

/Fredd

Jag föreslår att du kontaktar fotografen och frågar om du kan få lov att förstora fotot och förhoppningsvis kan du då få orginalbilden av fotografen så att det blir en bra förstoring.
#6 - 22 juni 2007 00:34
jo det är ju en grej, jag var mest intresserad av bilderna från malawi eller tanganyika sjön och jag hittade någon här på zoopet nånstans som jag tror Kjell har tagit. Kan se om jag kan hitta den igen imorn eller något

Annons