Fotobombning med äckligt och oäckligt. Även mest överraskande bifångst för mig.

#1 - 7 mars 2011 00:49
En tur, som vanligt, efter lite vattenkryp som käk. Är våren på väg tro. Spindeln kom flygandes med lina och landade på isgatan vid bilen. Blev stel men flyttade till vedhögen.
Vad drar ner kottar och spetsarna på grenar utan att äta?? Finns inga giraffer som smyger runt där vad jag vet.
Kofoten använd på "normalt" men perfekt sätt som att hacka upp is med.
Tänkte fota i en hink på krypfångsten hemma. Blev minst sagt överraskad när öppnar locket och där är en öring. Hade inte sett den alls trots bara lite "bös" i hinken.

Begriper inte att folk skiter som här så man ska behöva planera hur man ska köra in för att inte åka i skithögar. Nu är det fyra förbannade skitar,inringade, att köra slalom mellan. Sen är skiten fint inramad av gulfärgad snö på grind och bägge sidor.

[ATTACH=CONFIG]42834[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42835[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42836[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42837[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42838[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42839[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42840[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]42833[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]42832[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]42831[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]42841[/ATTACH]
#2 - 7 mars 2011 09:03
Vet inte om jag är trött, men fattade inte mycket av det du skrev?
vedhög? Skit? Och hur kom öringen in i bilden?
Bilagor:
#3 - 7 mars 2011 19:07
Det är jag som yrrar runt bara. Ingen nyhet direkt.
Släppte in spindeln i vedhögen vid en stuga så den kunde krypa undan och vänta tills äkta våren kommer.
Håvar runt efter vatteninsekter ibland och nu efter lämpligt som foder. Att då få med en öring blev en rejäl överraskning för mig. Hade inte sett den i håven, hinken och inte ens när bytte vatten i hinken. Håven är en vanlig akvariehåv på 20x14cm fastsatt på ett teleskopskaft heter det väl. Sträckte in håven under isen en bit och få med en fisk överhuvudtaget i en sån håv är inget jag väntat mig. Vattendjupet är så lågt så men mycket bös på botten ist.
Skithögarna. Är så j*vla less på folk som absolut ska skita så det hamnar ivägen så mycket som möjligt. Man kan få panikskita såklart men nog f*n försöker en normalt funtad person göra det så lite störande som möjligt. Med t o m fyrtal i idiotskitare så släppte humöret och ett intetsägande inlägg blev till.

Öringen lever faktiskt än trots behandlingen. Det är ju synd att den åkte följde med hem men får se hur det går för den.
Vad som gör sådär med kottar och grenar vore intressant att veta iaf.
#4 - 7 mars 2011 19:13
Asså, vars bor du? Skiter människor på din uppfart?
#5 - 7 mars 2011 19:16
Nej det är grindar in till en plats i skogen med fiskdammar som töms på hösten. Tänk lite nysnö..... Man märker inte skiten förrän man trampat i den. Irriterande? Jomenvisst.
#6 - 7 mars 2011 19:19
Det var ju en vansinnigt söt liten öring det där. Hamnade den i nåt akvarium?
#7 - 7 mars 2011 19:25
Färgen på fenorna är så fina. Den går i en plastback i förrådet nu. Rask temphöjning till rumstemp vore nog ingen höjdare för den. Men obegripligt att inte upptäckte den i varken håven eller hinken med bara lite bös på botten. Då hade den inte följt med hem såklart.
#8 - 8 mars 2011 08:03
dreas skrev:
Asså, vars bor du? Skiter människor på din uppfart?

Var det som jag fastnade för med =) Var nog därför jag inte riktigt fattade resten av inlägget ...
Trodde först att det var hundskit som menades, men verkar ju inte vara det=)

Kul med öringen (nu när jag fattat) , ska den behållas i nått kar senare sen eller ska den ut i dammen igen?
#9 - 8 mars 2011 08:42
Hundskit vore inte kul men mänsklig skit som det är känns snäppet värre. Vore så kul att komma när någon sitter och krystar. Fota/filma och ge en soppåse och engångshandskar så skiten blir upplockad av skitmarodören.
Vet inte jur ska bli med öringen men tänker inte avliva den. Törs inte svära på vexakt vad som varit i den plastbacken så dumt att släppa ut igen när är osäker. Det hade ju varit så enkelt om sett den och bara släppt ut den ur hinken igen direkt. Så synd.
Är bara lite grundvatten som rinner vintertid då dammen är tömd men fylls upp på våren igen. Det är själva utloppet som plockar en del insekter på vintern. Sätta i dammen på våren igen är nejnej för fisk. Släpps i småttingar, lax ena öring andra, på våren och finns då redan större fisk i dammen så blir det lite fest för dom fiskarna.
#10 - 8 mars 2011 08:51
Hur vet du att det är humant ursprung och inte någon större hundras typ den som diskuteras på annat ställe i forumet? DNA-analys?
#11 - 8 mars 2011 09:35
Själva odlingen ligger ovanför kraftverk. Ingen fisk kan vandra upp förbi odlingen.

Hmmm. Vete sjutton hur jag läste det inlägget. Trött som en gris får vi skylla på. Hundar brukar inte lämna spår av skor efter sig. Plogas ibland så kan se lite konstigt ut. Ett"konstverk" som inte syntes först lyckades bli påkört av vem tro...... Är det vanligt att folk torkar sina hundar med papper efter uträttat ärende? Fanns faktiskt även en spya som pricken över i. Tänker inte ta DNA-prov så det skiter jag i.

Annons