Foton och skummt.

#1 - 1 juni 2008 19:00
Då har man varit ute och fotat lite, Hade inte mycket tid på mig men det blev lite ändå.
Såg räv men hann inte ta någon bild, dock hittade jag deras gryt, slänger med en bild på det. Och ett fågelbo med kids i.
Nyss ringde frugan som är ute på en promenad(ja stegräknare kan vara kul, min ligger nog på tippen nu.), vid grytet står en hel flock fotografer, och kamerorna ser inte billiga ut. Måste säga att jag är frestad att gå dit. Men barnen sover, får se när hon kommer hem.

Fyllde upp mitt mollyhotell, har bättrat på belysningen i det till 2*36w istället och så får vi se om det blir ett Co2 paket till det. Väntar på att det ska bli klart, så jag kan få i mina beställda CR SSS och SSSS :) :D
En sak oroade mig, det skummade som fan i det. Men jag fyllde på tömde och fyllde på ett par ggr så försvann det. Får kolla alla värden imorgon och så blir det till att krama ur förfiltret från ett av mina ytterfilter till 720 litrarn.

[attach]875[/ATTACH]

Gott om svanar på grönbete fanns det.

[ATTACH]876[/ATTACH]

Denna höll sig en bit från dom andra.

[ATTACH]877[/ATTACH]

Hann bara ta en bild på den, sen skulle jag ställa om i kameran så flög den iväg.

[ATTACH]878[/ATTACH]

Hörde pipande från ett träd. och sen såg jag dessa hungriga krabater.

[ATTACH]879[/ATTACH]

Sen kom en av föräldrarna med mat.

[ATTACH]880[/ATTACH]

Tog detta från en kompis balkong, ska nog dit fler ggr, fin utsikt och gott om fiskmås. Har aldrig tänkt på hur vackra dom är när dom flyger faktiskt. Och så blev jag jättenöjd med detta kortet.

[ATTACH]881[/ATTACH]

Rävgrytet

[ATTACH]882[/ATTACH]

Skummt:confused::confused::confused:

[ATTACH]32559[/attach]

Har lite växter jag tagit från dom andra karen, blir väl en växtjakt nu. :D
#2 - 1 juni 2008 19:38
Jättefina bilder
Vad snyggt med roten i akvariet
#3 - 1 juni 2008 19:53
Mycket snyggt! Men det måste ju ha varit något konstigt i karet för att det ska skumma så där?! Varför ligger din räknare på tippen?
#4 - 1 juni 2008 20:01
Tackar.
Ska köra i ett par CR S som jag har hemma och se om dom klarar sig, Börjar undra om det inte har med bottensubstratet att göra.
Tror min stegräknare föll av när jag hade förrådstömmning, och isf så ligger den på tippen. Blir inte människa att hitta den. Men kan vara skönt att inte veta hur mycket jag går om dagarna. Tror jag ligger på 20 - 30000 steg/dag.
#5 - 2 juni 2008 09:07
Vackra bilder. Måsen mot träden är läcker och fågelungarna, speciellt där dom blir matade. bra att du är på lite håll så föräldrarna inte blir störda.
Du har inte möjlighet att smyga dig till rävgrytet tidigt, tidigt en morgon. Om du smyger bra så de inte blir störda kanske du kan fota rävungar som är uppe och leker. Fast iofs kanske ungarna inte är så stora än?
#6 - 2 juni 2008 14:09
ungarna var uppe och lekte igår. Ska se om jag hittar kammonätet och så blir det en tidig lördag.
#7 - 3 juni 2008 00:23
Kammonät låter sen en perfekt lösning. Skriv hur det går om du kommer ut.

Annons