Hejsan.
En liten fråga hur får man igång fotosyntesen tidigare på dygnet?
Processen sätter igång ca.3 timmar innan ljuset släcks?
Växterna frodas väldigt bra förövrigt får ansa dom varje vecka
[QUOTE=A/Wing;n2441771]Det jag menar när det börjar bubbla från växterna har inget ord för det Finns säkert något namn på det :)[/QUOTE]
Bubblorna brukar dyka upp i slutet av belysningsperioden när vattnet är mer mättat på syre. Det beror dels också på hur mycket snabbväxande växter man har, vilket verkar påverkar när det inträffar under belysningsperioden.
Okej då verkar det som det ska! Varför jag undrade det är när man går in och tittar på olika filmklipp så ser man att det bubblar nästan onaturligt mycket
i dom olika akvarium.
Det kan ev. bero på att man tagit filmklipp relativt snart efter delvattenbyte. Men det kan också bero på hur man lyckats få till balans mellan ljus, näringsnivåer och CO2.
[QUOTE=A/Wing;n2441779]Ja det är något jag också undrar över så är det även när jag gör ett vb. då bubblar det väldigt mycket varför är det så. [/QUOTE]
Beror mest på att nytt kranvatten värms upp i akvariet eller i det tempererade kranvattnet man använder inte kan hålla den mängden syre som kallt vatten kan. Så när temperaturen höjs så bildas i akvariet luftbubblor på glas, växter mm.