Fototävlingen 2007 med teman och ännu bättre priser

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 18 december 2006 12:05
Under 2007 kommer fototävlingen att bli delvis annnorlunda genaom att vi en del månader kommer att ha teman

[COLOR=black][FONT=Verdana]2007 års teman i fototävlingen
[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Januari - valfritt motiv
Februari - tema: humor
Mars - valfritt motiv
April - tema: växter
Maj - valfritt motiv
Juni - tema: rörelse
Juli - valfritt motiv
Augusti - tema: lek
September - valfritt motiv
Oktober - tema: skaldjur
November - valfritt motiv[/FONT][/COLOR]

Vi kommer också att öka värdet på priserna i tävlingen

Årets foto - d[COLOR=black][FONT=Verdana]en fotograf som tagit "Årets foto" får en tvåmeters Back to Nature-bakgrund eller 7 st BTN-moduler. Tvåan och trean premieras med 4 resp. 3 st BTN Slimline-sektioner.
Årets fotograf - varje år utses också "Årets fotograf" utifrån placeringarna i månadstävlingarna. 1-a plats ger 12 poäng, 2-a plats - 11 poäng etc. Vinnaren får 6 st specialfärgade sektioner av BTN Slimline. Tvåan och trean får 4 resp. 3 vanliga BTN Slimline-sektioner.
Årets deltagare - bland de som deltagit med godkända foton i årets alla omgångar av fototävlingen dras en vinnare som får 5 st specialfärgade sektioner av BTN Slimline.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Dessutom delas det självklart som vanligt ut vinster för varje omgång.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Lägg speciellt märke till att Årets fotograf resp. Årets deltagare vinner en helt unik BTN SLimline-bakgrund. Denna bakgrund kommer enbart att tillverkas i dessa exemplar - så de som vinner dessa kommer att bli ensamma i hela världen om att inneha en sådan bakgrund.[/FONT][/COLOR]
#2 - 19 december 2006 11:04
Låter som en kanongrej ju med alla dessa supersköna fina priser att dekorera i akvarierna :)
#3 - 20 december 2006 13:18
synd att det inte gäller film på humordelen.
Filmade mina scalarer igår när dom spottade bitar med mat åt varandra.
Tyvärr så lyckades jag formatera kortet innan jag fört över filmen. :(
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 20 december 2006 13:22
Skall bli intressant hur deltagarna lyckas med temat "humor" - det blir nog inte helt lätt:D
#5 - 23 december 2006 10:31
Skulle vara mer intresseant och se ett snyggt akvarie UTAN "btn" vinna en tävling
Ungefär som att ge en Volvo till vinnaren av Volvotävlingen för att han kör Volvo
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 23 december 2006 10:52
Adamzon skrev:
Skulle vara mer intresseant och se ett snyggt akvarie UTAN "btn" vinna en tävling

Ungefär som att ge en Volvo till vinnaren av Volvotävlingen för att han kör Volvo

Vet inte riktigt vad du menar. I och för sig så sitter det nog en BTN-bakgrund i några få (3 av 12 tror jag det är i år, förra året 1 av 12) av akvarierna på de foton som gått till final i årets fototävling http://www.zoopet.com/tavlingar/showgallery.php?cat=544
Dock så är dessa så i bakgrunden av fotot att man nog nästan måste veta att det är en BTN-bakgrund för att lägga märke till det.

Så jag tycker att ditt inlägg är rätt obegripligt
#7 - 23 december 2006 11:27
Av mina sex finalbidrag är två av bilderna tagna i akvarier men BTN-bakgrunder men bakgrunden syns bara på en av bilderna.
Jag ser definitivt inte BTN-bakgrunder som ett måste, men det är till god hjälp för oss som inte har konstnärliga talanger. Hemmagjorda bakgrunder/inredningar kan bli väl så snygga och intressantare eftersom dom inte är serieproducerade och lätta att känna igen. Vem drömmer inte om att kunna bygga inredningar som Sune Holm eller Magnus Petterson som visade upp otroligt välgjorda och fina inredningar på malmöutställningen nyligen?
#8 - 23 december 2006 16:19
Jag har BTN i mitt akvarium, så alla mina bilder har BTN bakgrund per automatik. Det är ingenting jag kan göra nånting åt.

När kan man se bilderna för januari? Innan eller efter nyår?
#9 - 23 december 2006 17:17
Ok, ber om ursäkt. Hade för mig att det var ett krav i tävlingen ...
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 23 december 2006 17:25
Azur skrev:
Jag har BTN i mitt akvarium, så alla mina bilder har BTN bakgrund per automatik. Det är ingenting jag kan göra nånting åt.

När kan man se bilderna för januari? Innan eller efter nyår?

Som vanligt startar en ny tävling den förste i varje månad - sedan har man 14 dagar på sig att rösta.

Annons