Frågor angående blandning av malawiciklider.

#1 - 4 september 2005 11:48
Hej.

Är det möjligt att ha golden, dimidiochromis compressiceps, ahli, copadichromis azureus och röd rubin aulonocara i ett kar på 400 liter med god cirkulation och filterkapacitet?

Självklart kommer jag inte att ha alla 5 arterna i samma burk, men en kombination av t.ex 3 av dem? Skulle det funka?

Mvh

Nicke
#2 - 4 september 2005 11:58
Låter väl inte helt fel. Fast dimidiochromis compressiceps käkar nog mer än gärna upp dina golden.

Annars så tror jag inte att det är helt dumt att bland ca 5 arter i ett 400L kar.
#3 - 4 september 2005 12:07
Alla bör funka ihop utan Compressicepsen. Den kan dels ta mindre fiskar som föda + att 400 liter är lite för litet för fullvuxna Compressiceps.
#4 - 4 september 2005 12:42
Mjo har också tänkt på det, men det finns många olika beskrivningar hurvida hur mycket plats compressiceps kräver, vissa menar att 150 cm är tillräckligt långt. Och juwel karet på 400 liter är ju 150 cm långt.

Om alla fiskar är i samma storlek vid inköp så bör ju inte det vara nån fara med att dom äter upp varandra. Iallafall inte i början.

Mvh

Nicke
#5 - 4 september 2005 12:49
Jag tycker nog att man skulle kunna ha den i ett 400l. Men, det är min personliga åsikt. Och visst har du rätt. Om de är av samma storlek vid inköp så äter de inte upp de andra. Fast jag är endå lite orolig för Golden. Den blir inte så stor, ca 10-11cm.

Annons