Hej. jag har ett 120liters med 1pleco på ca 15cm, 10 sorgmantel tetror o 9 kardinalfiskar. Jag skulle gärna vilja ha ngt färg glatt där i oxå o tänkte då på fjärilsciklider, o en golden nugget eller en L204. Jag läste att fjärilarna ville ha lägre Ph ,5,5-6,5,än det jag har,7,5.Jag har försökt mig på att använda sera pH minus i 3dgr. Resultat:kH sjönk från 4 till2 o gH från 6 till 3 medans pH förblev orubbat. Så undrar jag oxå om 120l kan bli trångt o bråkigt på bottnen med plecon o fjärilarna + en L-mal.Jag har 2 rötter nu o tänkte skaffa\göra en stengrotta? Dessa fisksorter passar kanske inte ihop? Något annat färg glatt o snällt par som inte blir så stora???Eftersom malarna vill ha starkare vattencirkulation o cikliderna inte? Jag har en fluval4 som jag har så nära ytan att det bildas bubblor , större på ytan o pytte små nere i själva vattnet, vet inte om det gör vattnet syrerikare, det var tanken i alla fall. Undrar även om detta kan vara sämre för växter o annat eller bättre? Jag använder ektozon salt i vattnet vid delv.byte 1g\v.Växter jag har däri är; cabomba,lite Elodea densa, en liten cryptocoryne x willisii, 1Echinodorus rosè tror jag den heter,lite Alternanthera reineckii, en Anubias nana på rot o Limnophila heterophylla.Kanske lite väl många olika,( både växter o frågor), men jag har bara haft akvarie 3mån, så allt är nytt men jätte roligt o intressant. Hoppas nån har lite goda råd o svar att hjälpa mig med, i så fall är jag tacksam.[:-142] [:-17]Ps: jag undrar oxå hur pass viktigt det är med sand på botten, eller det går bra med grus, typ engelsk sjösten ,näst minsta stl, 5-7mm? när det gäller fjärils ciklider.Har hört att fin sand kan ge tarmproblem iom dom får det i sig när dom gräver o dyl.