Frakt av kar

#1 - 26 november 2007 19:42
Tjenare!

Har planerat min flytt nu i 3 månader :) Och kommit fram till att jag måste ha hjälp att flytta det stora karet på 540 liter. Det ska upp 4:a våningar, utan hiss... Väger nog 120kg med alla moduler i. Suck.
Någon som använt sig av en flyttfirma eller liknande för en sådan här flytt? Vilken då? Och vad kostade det?

Hoppas ni har det kanon förresten! Lovar att börja hänga mer här snart igen! Måste få ording på flytten bara.

Mvh

Stefan
#2 - 26 november 2007 19:48
du som bodde så bra precis vid herkules;)
#3 - 26 november 2007 19:49
fredd skrev:
du som bodde så bra precis vid herkules;)

Kommer flytta ÄNNU närmare nu!! :) Kan typ ha en direktpipeline till dem. Bara att hälla i fisk och växter i ena änden, så kommer det ur den andra :)
#4 - 26 november 2007 20:00
haha ja borde ta över din gamla lägenhet då:D, har iofs inget fast jobb så det sket sig rätt fort hehe
#5 - 26 november 2007 20:03
fredd skrev:
haha ja borde ta över din gamla lägenhet då:D, har iofs inget fast jobb så det sket sig rätt fort hehe

Äsch. De som ska flytta in efter mig verkar inte direkt vara trevliga. Så du kan få den billigt :P

Det jag är mest nervös över med flytten är akvarierna. Inte lätt att planera för flyt av 5 stycken... Blir mycket jobb.. har dragit igång 7 extra filter nu, som ska få upp lite baktierekultur innan flytten. Gäller att få bra balans i karen snabbt...!

Ditt 240 har blivit kanonsnyggt! Bra jobbat!!!
#6 - 26 november 2007 20:35
hehe okej.

bilden på 240karet är rätt gammal och rätt dålig:p. just nu står karet i förrådet med frigolit silikonerat i botten. har inte orkat bära in det ännu men sen blir det tanganyika.

det med karet så borde det väl egentligen bara vara att ringa vilken firma som helst å be dom. Det viktigaste e väl att du vet vart det ska stå i nya lägenheten så dom bara kan ställa in det fort så du kan ploppa i fiskarna
#7 - 27 november 2007 05:39
stew: då blir vi grannar... bor i samma hus som herkules...

jag använde mig av flyttfirman kompisar för öl och pizza, som är tillgänglig för alla med ett socialt liv...
#8 - 27 november 2007 08:35
Vandal skrev:
stew: då blir vi grannar... bor i samma hus som herkules...

jag använde mig av flyttfirman kompisar för öl och pizza, som är tillgänglig för alla med ett socialt liv...

Cool! :) Jag hamnar lite längre bort mot ramberget. Mot vågmästare. Så det blir nog minst 1.5 km till herkules.

Jo. Jag har folk som vill bära det. Men jag vet inte om jag vågar. Trånga trappor, tungt kar, stentrappsteg... För mycket pengar det handlar om... Och för mycket tid nedlagt.

Har skickat ut förfrågningar om offerter till en massa flyttfirmor. Får förhoppningsvis svar under dagen. Återkommer med besked :)

Annons