frakt pris för fiskar??

#1 - 8 februari 2003 18:55
hej
e de nån som vet vad det kostar att skicka fiskar me post??
tacksam för svar

MVH Shpend
#2 - 8 februari 2003 20:10
Hejsan!
Skall du verkligen skicka dem med post? Är det inte bättre att försöka skicka dem med bussgods, med varm tillägg? Då beror frakten på hur mkt det väger, upp till 3 kilo: 69 kr.
Jag tror inte det är så bra att skicka med post, har du gjort det förr? Jag har aldrig hört atlas om att skicka firrar med posten, däremot växter
mvh/ Anita
#3 - 9 februari 2003 09:12
hej
alltså det va inte så ja menade.´
ja kan inte sånt om hur fiskar fraktas..
nu har ja förvirrat dej va.
det ja menade va det kostade att frakta fiskar..
ja vet inte va det finns för sätt att frakta dom, men nu vet ja det.
tack för svaret

MVH Shpend
#4 - 9 februari 2003 17:56
Hahaha ja, lite förvirrad blir jag allt.... men skicka du dem med buss eller flyg, fast det är fasligt dyrt att skicka med flyg... 3kg kostar 3000 kr... så bussgods är nog att rekommendera.
mvh/ Anita
#5 - 9 februari 2003 18:20
jag skulle ta upp en låda fisk nu i veckan och dom sa 1600:- under åtta kilo på flyget vill jag minnas.
fast om fisken är korrekt paketerad så är det inga problem med att ta dom med buss eller liknande.
fick hem fyra Regani i veckan som åkt från Filipstad och dom var i topptrim när dom kom till mig efter många mil på vägen.

http://hem.passagen.se/turbonito/

Simma Lungt!
#6 - 9 februari 2003 18:21
hej
ja ska beställa scalare får dom väldigt billigt men det e här i sverige inte så långt men ja orkar inte åka och hämta dom.
hur lång tid tar det??

MVH Shpend
#7 - 9 februari 2003 18:37
Min akvariehandlare sa att det kostar 3000, men hon kanske överdriver. Vad ska du köpa Ante och varifrån?
mvh/ Anita
#8 - 9 februari 2003 21:06
jag skall köpa Troffar privat och kollad eupp frakten till luleå.
men det blir att jag tar dom med en bekant som kör lastbil, enkelt, billigt och då vet jag att dom inte hamnar i kylan någonstans.

http://hem.passagen.se/turbonito/

Simma Lungt!
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 10 februari 2003 10:30
Hej,
Man får inte skicka fisk vare sig med posten eller järnväg.
Flyg är det säkraste, men är fruktansvärt dyrt (flera tusen kronor). Bussgods är relativt billigt men rätt osäkert speciellt nu på vintern.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#10 - 10 februari 2003 11:21
hej
spelar det nån roll om det är en kortare sträcka??

MVH Shpend
#11 - 10 februari 2003 11:26
Flyg är ju knappast ett alternativ om det gäller en kortarte sträcka. Varför inte köra och hämta dom själv?
MVH
magnus
#12 - 10 februari 2003 22:23
hur ska ja åka moppe upp eller...hehehe

MVH Shpend
Kjell Fohrman
Administrator
#13 - 11 februari 2003 09:07
Sträckans längd är naturligtvis helt ointressant. Det intressanta är 1/ Tiden (ju längre tid desto sämre) 2/Omlastningar (vid omlastningar placeras ofta godset kallt). 3/ Placering. Vissa transporter går med lastbil där godset står placerat på nedkylda flak. Vid busstransport så är det väldigt kallt på vissa ställen i bagageutrymmet, men betydligt varmare på andra ställan (nära motorn).
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#14 - 12 februari 2003 14:09
hej
ok..tack för infot

MVH Shpend

Annons