Från malawi till S.A:D

#1 - 5 januari 2010 22:49
Tjaa

Funderar på att byta från mitt 220 liters kar med malawi till S.A... Frågan är vilka fiskar har funderat lite på typ kakaduor,fjärils ciklid,diskus eller nycklehåls ciklid. asså inte alla de utan kanske nån eller några av de.. sen kanske även nått stim med tetror.. Något förslag hur skulle ni ha det :D
#2 - 5 januari 2010 22:55
Trevligheter du har framför dig.:) Jag hade nog velat ha...*tänka tänka*:

1 par Nyckelhål o 1 stim rödmunstetror.

eller

2 par Fjärilar o 1 stim glödbandstetror o 1 stim sv. fantom.

eller

2 par (eller harem, minns inte vilket det ska va?) Kakaduor o 1 stim sv. neon, koppartetror eller kilfläckstetror.

T.e.x.:)
#3 - 6 januari 2010 09:10
Trevligheter du har framför dig.:) Jag hade nog velat ha...*tänka tänka*:

1 par Nyckelhål o 1 stim rödmunstetror.

eller

2 par Fjärilar o 1 stim glödbandstetror o 1 stim sv. fantom.

eller

2 par (eller harem, minns inte vilket det ska va?) Kakaduor o 1 stim sv. neon, koppartetror eller kilfläckstetror.

T.e.x.:)

Tack för svar.. kan man ha nyckelhål med fjäril eller kakadua?
#4 - 6 januari 2010 21:31
Kakadua har jag ingen egen erfarenhet av så det lämnar jag åt någon annan, men fjärilsciklid och nyckehålsciklid borde gå att ha i samma kar. Blir det lek knuffas väl det ena paret undan ett tag, men det borde funka.
#5 - 8 januari 2010 12:03
Har själv beställt Nyckehål till mitt kar med Fjärilsciklider, och det borde gå bra.

Skulle själv föreslå något i den här stilen:
Ett eller två par av någon dvärgciklid
Ett stim pansarmalar, tex Pandapansarmal
Ett stim Otocinclus, eller Ancitrus om du inte vill ha ömtåliga växter.
Ett stim med någon tetra, tex. någon av de tidigare nämnda.
#6 - 10 januari 2010 19:09
Tetra

Har bästemt till att börja med kakadua och en annan dvärg ciklid 2 av varje sort sen så ska jag ha nån tetra... Nått förslag :d
#7 - 10 januari 2010 20:42
Kerritetra!! yes im sold :P
#8 - 10 januari 2010 20:45
Marnat skrev:
Kerritetra!! yes im sold :P

Kerritetra ser väldigt lik ut kejsartetra, är kerri ett slang för det eller är det bara av ren slump :p
#9 - 10 januari 2010 20:47
Andrém skrev:
Kerritetra ser väldigt lik ut kejsartetra, är kerri ett slang för det eller är det bara av ren slump :p

de är ganska lika men kerrin blir lite mindre och skimrar något helt magiskt i blått och lila över hela ryggen :)
jag tyckte själv att de inte var något att hänga i julgranen när jag såg bilder och så, men när man såg dem live så fastnade jag direkt
#10 - 11 januari 2010 14:31
Nää bilderna såg inte så speciela ut :P
#11 - 11 januari 2010 19:10
Jag skulle nog sätta:
1-2 par nyckelhål , 2-3 par fjärilar, 1-2 sorters tetror t.ex kadinaltetra och/eller svart fantom, 1-2 sorters pansarmalar och ha vanlig grenmal. Och om det inte måste vara ett rent S.A så skulle jag han någon gurami t.ex blå eller mosaik gurami.
P.s är helt såld i guramis.

Annons