Fredagsdrinken?

#1 - 29 oktober 2010 17:40
Lite random nyfikenhet bara - är det någon mer än jag som alltid unnar mig någonting lite Extra såhär en fredagkväll?
En ryggdunk som säger: "Fy FAN vilket jobb du gjort den här veckan!"
Om så, vad är din preferens?

Jag brukar luta mig tillbaka med en kryddig sangria, en irländsk kaffe eller en sedvanlig GT den här tiden på året. Möjligtvis en calvados om jag har pengar över.

Det känns lagom innan alla tankar går till glögg! (Vi är snart där!)
#2 - 29 oktober 2010 18:35
Dom här trådarna brukar försvinna ganska snabbt. Men innan dess vill jag prisa dry martinin.
:)
#3 - 29 oktober 2010 18:38
Någon singel malt, gärna från Isla :) mumma!
#4 - 29 oktober 2010 18:41
Den behöver inte leva länge.. jag tycker bara att det är trevligt att föreställa mig människor som sjunker ned i soffan/favoritfåtöljen med något som är lite mer än bara en öl eller ett glas vin. ^^

Oh, och martinin hade jag nästan gömt. Shame goes on me.
Bilagor:
#5 - 29 oktober 2010 19:02
alkoholfri white russian;)
alltdå ett glas mjölk med några isbitar... finns inget som slår det
#6 - 29 oktober 2010 21:08
Det varierar, framförallt med årstiden. Så här års blir det till att fortsätta på vinet från middagen, eller kanske en irish coffee. Ibland blir det en pina colada, GT eller en hederlig rom och cola. Om kvällen blir sen brukar jag avsluta med en maltwhisky.

Sommartid är det mer mousserande vin eller kanske en mojito.
#7 - 2 november 2010 02:38
själv har jag jobbat en vecka (74 timmar på 7dar) kom precis hem och firar med ett stort glas härlig julmust...
ska det drickas brännevin blir det oftast i form av mojito, rom o cola eller harvey wallbanger...
#8 - 2 november 2010 14:03
rött, eller vin till middagslagningen, och naturligtvis ätningen :)
en bärs är ju aldrig fel det heller, faktiskt.

drinkar, nja, inte så ofta men det är mer dagsformen som får säga om det bli något sött eller syrligt.
Bilagor:
#9 - 3 november 2010 10:32
1cm single malt från Islay i ett whiskyglas. Att smutta på lääääänge och bara njuta av smaken och fiskarnas aktiviteter. För ni sitter väl vid karen och njuter ;-)
#10 - 3 november 2010 12:08
Gott vin till maten och sen en Gin-Sweppes Russia.

Självklart framför akvariet :D
#11 - 3 november 2010 12:14
2 rejäla GT's innan middagen
halv flaska vin till middagen
ett bra glas sherry till efterrätten
4-5 rejäla whiskeys
2 konjagare

*hick*

eller drömde jag nu.......

kanske mer rätt med 1-2 glas vin till middagen + 2 cl konjak framför brasan.....ett av karen står bredvid brasan...

.

Annons