Fridhems akvarier?

#1 - 26 februari 2010 13:37
Är det någon som har varit i fridhems akvarier i fridhemsplan (stockholm) och vet ungefär vad dom tar för priser på akvarium paket juwel? Dyra? billiga?
#2 - 26 februari 2010 16:33
Ingen som har handlat på fridhems akvarier?:(
#3 - 26 februari 2010 16:36
Jodå, men det är ett tag sen jag köpte akvarium där. Ring o fråga, det är det enklaste.
#4 - 26 februari 2010 16:39
det jobbiga med dom är att det går faktiskt inte att ringa! det står på deras hemsida att man måste besöka dom för prisfråger, vilket jag tycker är ganska dumt!
#5 - 26 februari 2010 16:41
Kan lova dig att du hittar billigare juwel akvarium på din närmaste hornbach
#6 - 26 februari 2010 16:43
Kan lova dig att du hittar billigare juwel akvarium på din närmaste hornbach

Nu kanske jag låter dum men vad är ett hornbach?:confused:
#7 - 26 februari 2010 16:47
Ett byggvaruhus som även har akvarieavdelning. Ligger ett i Slagsta.
#8 - 26 februari 2010 16:53
Så finns det någon hornbach i stockholm då?:D Kanske runt bromma vällinby?
#9 - 26 februari 2010 16:56
finns ett i Fitja:)
Bilagor:
#10 - 26 februari 2010 17:07
Samma som Slagsta, har du varit på Akvarielagret i Bromma och tittat?
#11 - 26 februari 2010 17:10
Mumin skrev:
Samma som Slagsta, har du varit på Akvarielagret i Bromma och tittat?

Ja det har jag, dom säljer inte juwel akvarier och om dom ska beställa in var dom rätt så dyra tyvärr, tycker om dom annars.:)
Bilagor:
#12 - 26 februari 2010 21:34
ingen som har någon koll på vad juwel kostar på fridhems akvarier (stockholm) om dom är billiga? dyra?
#13 - 26 februari 2010 21:56
Du har ju fått ett pris från en affär som tydligen bara hade ett påslag på 275 kronor, så varför inte nappa på det? Billigare blir det nog inte.
#14 - 26 februari 2010 22:07
Du har ju fått ett pris från en affär som tydligen bara hade ett påslag på 275 kronor, så varför inte nappa på det? Billigare blir det nog inte.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? har jag fått ett prisförslag med ett påslag på 275? var någonstans då?
#15 - 26 februari 2010 22:12
Du ringer ju runt och frågar om priser, och uppger ett lägsta pris du har fått i en butik. Vilken minns du nog själv. Det är ett riktigt bra pris, nästan fånigt lågt påslag. Om en affär bara tjänar 275 kronor på hela kitet så är det en dålig affär för dem och en bra affär för dig. ;-)
#16 - 26 februari 2010 22:16
Du ringer ju runt och frågar om priser, och uppger ett lägsta pris du har fått i en butik. Vilken minns du nog själv. Det är ett riktigt bra pris, nästan fånigt lågt påslag. Om en affär bara tjänar 275 kronor på hela kitet så är det en dålig affär för dem och en bra affär för dig. ;-)

Du måste ha blandet ihop mig med någon jag har inte fått ett erbjudande då en affär tjänar bara 275kr och jag har inte uppgett något lägsta pris heller här? vad är det lägsta priset då och vart någonstans? Jag är riktigt förvirrad nu:confused:
#17 - 26 februari 2010 22:42
sissi. skrev:
Du måste ha blandet ihop mig med någon jag har inte fått ett erbjudande då en affär tjänar bara 275kr och jag har inte uppgett något lägsta pris heller här? vad är det lägsta priset då och vart någonstans? Jag är riktigt förvirrad nu:confused:

jag tycker att du ska svara faktiskt för om du påstår dig veta att jag har ringt runt så undrar jag hur sjutton du kan veta det?;) Ja jag har ring runt och kollat men inte sagt något pris som jag har billigast och inte någon jag har ringt till har varit billig! det är därför jag frågar här. Och det är därför jag blev nyfiken vad för pris med 275kr överstiget du menar och vart någonstans det går att få tag på det?
#18 - 26 februari 2010 22:50
blir också nyfiken ;)
#19 - 26 februari 2010 22:57
han är nog rädd för att svara man undrar ju vilken slags spion du är?;)
jag tror starkt att du har blandat ihop mig med någon, men vill ändå veta! För mitt akvariums skull också vart man kunde få tag på ett billigt juwel?
#20 - 26 februari 2010 23:07
du hade ju ställt frågan på akvarielagret i Bromma och om deras påslag bara är 275:- för att få nöjda kunder så är det väl ingenting att tjafsa om, bra priser är kul men bra akvarieaffärer är ännu roligare!
#21 - 26 februari 2010 23:14
Gaffel skrev:
du hade ju ställt frågan på akvarielagret i Bromma och om deras påslag bara är 275:- för att få nöjda kunder så är det väl ingenting att tjafsa om, bra priser är kul men bra akvarieaffärer är ännu roligare!

Nä men nu jä.lar och hur vet du det om jag får fråga att jag har ställt fråga på akvarielagret? dom är jätte dyra på juwel jag har ringt till dom och frågat det är inget påslag på 275kr vi pratar 1000 påslag nästan
sluta larva er nu det är nästan läskigt, tala om istället hur ni kan påstå veta så mycket vad jag har gjort? Men ändå har ni fel info om vad jag har gjort!
#22 - 26 februari 2010 23:18
Gaffel skrev:

Nu är ni två personer som påstår sig veta vad jag har gjort och jag vill veta hur ni kan tro er veta det? jobbar ni på akvarielagret eller? Jag heter inte ens sissi så hur kan ni ens veta att det är jag?:confused:
#23 - 26 februari 2010 23:32
Tittar du i min profil så ser du att jag bor i Göteborg, lite taskig pendling med den senaste tidens förseningar så nej, jag jobbar inte på akvarielagret! Sen skrev du faktiskt själv att du varit på akvarielagret! Hur många tror du det är som den senaste tiden ställt en prisförfrågan på ett rio till akvarielagret?

Mumin:'Samma som Slagsta, har du varit på Akvarielagret i Bromma och tittat?'

Sissi:
'Ja det har jag, dom säljer inte juwel akvarier och om dom ska beställa in var dom rätt så dyra tyvärr, tycker om dom annars.:)'

Annars tar Herkules Zoo här i stan 2625:- för ett rio men med tanke på besvär och övriga kostnader att få hem det om du nu bor i bromma så verkar akvarielagret som ett säkrare kort! ;)
#24 - 26 februari 2010 23:49
[QUOTE=Gaffel;1386334]Tittar du i min profil så ser du att jag bor i Göteborg, lite taskig pendling med den senaste tidens förseningar så nej, jag jobbar inte på akvarielagret! Sen skrev du faktiskt själv att du varit på akvarielagret! Hur många tror du det är som den senaste tiden ställt en prisförfrågan på ett rio till akvarielagret?

Mumin:'Samma som Slagsta, har du varit på Akvarielagret i Bromma och tittat?'

Sissi: 'Ja det har jag, dom säljer inte juwel akvarier och om dom ska beställa in var dom rätt så dyra tyvärr, tycker om dom annars.:)'

Annars tar Herkules Zoo här i stan 2625:- för ett rio men med tanke på besvär och övriga kostnader att få hem det om du nu bor i bromma så verkar akvarielagret som ett säkrare kort! ;)

[/QUOT

Det är inte det, den andra killen skrev att jag har ringt runt och prisöverstigning på 275 osv, i den här diskusionen har det inte varit något prat om herkules zoo eller prisöverstigning på 275kr som både du sa att akvarielagret hade vilket dom inte har. det har inte varit någon diskusion i det här inlägget om att jag har ringt runt och sagt ett pris på ett billigt juwel akvarium. hur kan han veta att jag har ringt runt osv. det var han som har tagit nånstans ifrån prisöverstigning 275 som aldrig har nämnts här! Det ända var att någon tipsa mig om byggvaruhus. någonting är konstigt tycker jag
#25 - 27 februari 2010 00:04
med tanke på var robins flickvän arbetar så tror jag nog att han har rätt bra koll på vad akvarielagret får betala för ett rio, det är faktiskt j-vligt små marginaler för zooaffärer på teknik. att sen hornbach har rätt bra priser på vissa grejer är en helt annan femma!
#26 - 27 februari 2010 00:16
Gaffel skrev:
med tanke på var robins flickvän arbetar så tror jag nog att han har rätt bra koll på vad akvarielagret får betala för ett rio, det är faktiskt j-vligt små marginaler för zooaffärer på teknik. att sen hornbach har rätt bra priser på vissa grejer är en helt annan femma!

Så hans tjej jobbar där! Jag tror nog det är robin själv faktiskt som jobbar där. anars kan han bara inte påstå att jag har ringt flera olika affärer. hur kan han veta att det är jag just som har ringt när hans tjej jobbar där. och han har fel person i tankarna jag har ringt dit en gång och inte sagt något lägsta pris på akvarium till akvarie lagret. akvarie lagret var faktiskt dom första jag ringde till, dom ville ha ett pris sa dom till mig på ungefär 3500kr, 2600 för akvariumet och 1000 för bordet medans dom billigaste jag ringde till efter var 2700kr för allt, det är stor marginal för någon som har ont om pengar. sedan kan vi ju snacka sådär om servicen, ibland bra och ibland inte. Man kan bara inte skriva att jag har ringt runt till massa och sagt ett lägsta pris osv när jag inte har det och sen inte svara på hur han vet att jag har gjort det:(

Bilagor:
#27 - 27 februari 2010 00:27
Du får nog helt enkelt messa robin och fråga.
#28 - 27 februari 2010 00:30
Gaffel skrev:
Du får nog helt enkelt messa robin och fråga.

Tycker bara inte om att bli anklagad för saker jag inte gjort, bra eller dåliga spellar ingen roll! Plus att det var lite läskigt just riktat till att han vet att just jag har ringt runt och kollat priser och fått en bra deal, vilket jag inte fått. när det aldrig har nämnts här på forumet
#29 - 27 februari 2010 00:33
Vem vet, med tanke på att rio är en utgående modell hos gibbon så var det kanske bara du som ringt akvarielagret och ställt just den frågan! Bodde du i blackeberg?
#30 - 27 februari 2010 00:43
Gaffel skrev:
Vem vet, med tanke på att rio är en utgående modell hos gibbon så var det kanske bara du som ringt akvarielagret och ställt just den frågan! Bodde du i blackeberg?

Skulle inte tro att jag är den ända personen plus att han har fel information om vad jag skulle ha sagt enligt honom. jag har inte ring och sagt jag har hittat ett lägre pris på akvarium än er. och ja jag bor i blackeberg varför undrar du?
#31 - 27 februari 2010 00:56
sissi. skrev:
Skulle inte tro att jag är den ända personen plus att han har fel information om vad jag skulle ha sagt enligt honom. jag har inte ring och sagt jag har hittat ett lägre pris på akvarium än er. och ja jag bor i blackeberg varför undrar du?
Äh släpp det där nu "sissi", du vet bäst själv vad du sagt och gjort och jag tror ingen här på zoopet bryr sig och det är väl bra att ringa runt och kolla priser så slipper man åka kors och tvärs!
#32 - 27 februari 2010 01:02
Precis! jag tror vem som helst skulle ha tyckt det är lite läskigt med någon som påstår sig veta att jag har ringt runt till massa och vad jag skulle ha sagt på telefon! jag har släppt det tycker bara att robin kunde ha sagt hur han vet det. men men
#33 - 27 februari 2010 01:10
En bit att åka men du kan nog pruta en del eftersom säljaren i annons hävdar att det är ett 240 liters akvarium vilket det nu inte är, det i annonsen är ett 216 liters Wromak Profil med 8 mm glas, säljaren har missat att eftersom det är ett välvt akvarium så kan man inte räkna ut volymen på vanligt vis!

http://www.blocket.se/stockholm/240l_Wromak_akvarium_25881767.htm?ca=11&w=1
#34 - 27 februari 2010 08:06
Men lugn, oroa dig inte så mycket. Du frågade runt efter priser på nätet, samtidigt som min flickvän minns att du ringde henne och sa att du hade fått ett pris på 2700 i affär X. Då hon hade priserna framför sig reagerade hon på att priset var så lågt i den affär som hade erbjudit 2700 för allt, dvs vinsten för affären låg på under 300 kronor. Då ville vi framföra att det var ett bra pris du hade fått i den affären, och att det var onödigt att leta vidare. Det verkade som om du letade vidare för att du tyckte att även affär X (vad det nu var för någon) var dyr, och isåfall vet jag inte riktigt vad zoobranschen ska leva på.

Ursäkta om du blev förvirrad.
#35 - 27 februari 2010 10:24
Men lugn, oroa dig inte så mycket. Du frågade runt efter priser på nätet, samtidigt som min flickvän minns att du ringde henne och sa att du hade fått ett pris på 2700 i affär X. Då hon hade priserna framför sig reagerade hon på att priset var så lågt i den affär som hade erbjudit 2700 för allt, dvs vinsten för affären låg på under 300 kronor. Då ville vi framföra att det var ett bra pris du hade fått i den affären, och att det var onödigt att leta vidare. Det verkade som om du letade vidare för att du tyckte att även affär X (vad det nu var för någon) var dyr, och isåfall vet jag inte riktigt vad zoobranschen ska leva på.

Ursäkta om du blev förvirrad.

ja ja jag har sagt så enligt dig, man det har jag inte och hur kan hon komma ihåg mig när jag inte ens presentera mitt namn, lite roligt tycker jag. jag ringde till akvarielagret och hade inget prisförslag då från en annan affär för ni var dom första jag ringde till. jag ville veta vad den andra affären tar för dom ligger bättre till en den andra.:)
#36 - 27 februari 2010 10:27
Gaffel skrev:
En bit att åka men du kan nog pruta en del eftersom säljaren i annons hävdar att det är ett 240 liters akvarium vilket det nu inte är, det i annonsen är ett 216 liters Wromak Profil med 8 mm glas, säljaren har missat att eftersom det är ett välvt akvarium så kan man inte räkna ut volymen på vanligt vis!

http://www.blocket.se/stockholm/240l_Wromak_akvarium_25881767.htm?ca=11&w=1

Tack för att du har kollat upp, men jag har inte plats för ett sånt stort akvarium, men tack ändå:) plus att jag vill ha ett nytt nu tror jag
#37 - 27 februari 2010 10:30
Ge er nu allihop, det är ju trist för en ny Zoopetare att hamna i en sån här diskussion.

Jag hoppas att du hittar ett bra akvarium till rätt pris, Sissi. Om du vill till Hornbach så är det bara att åka E4:an söderut, så ser du Hornbach till vänster, strax efter bron vid Masmo/Fittja. Åk av vid Slagsta ochta till vänster i första rondellen så är det bara några hundra meter kvar.
Har du sedan några andra frågor så återkom med dem, eller leta i gamla trådar, Zoopet är en guldgruva för akvaristisk information.

Och till sist, välkommen till forumet, vi har visst glömt att säga det;);)
#38 - 27 februari 2010 10:39
Mumin skrev:
Ge er nu allihop, det är ju trist för en ny Zoopetare att hamna i en sån här diskussion.

Jag hoppas att du hittar ett bra akvarium till rätt pris, Sissi. Om du vill till Hornbach så är det bara att åka E4:an söderut, så ser du Hornbach till vänster, strax efter bron vid Masmo/Fittja. Åk av vid Slagsta ochta till vänster i första rondellen så är det bara några hundra meter kvar.

Har du sedan några andra frågor så återkom med dem, eller leta i gamla trådar, Zoopet är en guldgruva för akvaristisk information.

Och till sist, välkommen till forumet, vi har visst glömt att säga det;);)

tack så mycket för välkommnandet:) Jag hoppas också att jag hittar ett! Vågar inte åka till akvarielagret mera nu, nä då skoja bara. Har faktiskt varit en flitig kund där:)

Annons