Constantine skrev:Kan lova dig att du hittar billigare juwel akvarium på din närmaste hornbach
Robin_Hedstrom skrev:Du har ju fått ett pris från en affär som tydligen bara hade ett påslag på 275 kronor, så varför inte nappa på det? Billigare blir det nog inte.
Robin_Hedstrom skrev:Du ringer ju runt och frågar om priser, och uppger ett lägsta pris du har fått i en butik. Vilken minns du nog själv. Det är ett riktigt bra pris, nästan fånigt lågt påslag. Om en affär bara tjänar 275 kronor på hela kitet så är det en dålig affär för dem och en bra affär för dig. ;-)
sissi. skrev:Du måste ha blandet ihop mig med någon jag har inte fått ett erbjudande då en affär tjänar bara 275kr och jag har inte uppgett något lägsta pris heller här? vad är det lägsta priset då och vart någonstans? Jag är riktigt förvirrad nu:confused:
Gaffel skrev:du hade ju ställt frågan på akvarielagret i Bromma och om deras påslag bara är 275:- för att få nöjda kunder så är det väl ingenting att tjafsa om, bra priser är kul men bra akvarieaffärer är ännu roligare!
Gaffel skrev:du hade ju ställt frågan på akvarielagret i Bromma och om deras påslag bara är 275:- för att få nöjda kunder så är det väl ingenting att tjafsa om, bra priser är kul men bra akvarieaffärer är ännu roligare!
Gaffel skrev:med tanke på var robins flickvän arbetar så tror jag nog att han har rätt bra koll på vad akvarielagret får betala för ett rio, det är faktiskt j-vligt små marginaler för zooaffärer på teknik. att sen hornbach har rätt bra priser på vissa grejer är en helt annan femma!
Gaffel skrev:Du får nog helt enkelt messa robin och fråga.
Gaffel skrev:Vem vet, med tanke på att rio är en utgående modell hos gibbon så var det kanske bara du som ringt akvarielagret och ställt just den frågan! Bodde du i blackeberg?
Äh släpp det där nu "sissi", du vet bäst själv vad du sagt och gjort och jag tror ingen här på zoopet bryr sig och det är väl bra att ringa runt och kolla priser så slipper man åka kors och tvärs!sissi. skrev:Skulle inte tro att jag är den ända personen plus att han har fel information om vad jag skulle ha sagt enligt honom. jag har inte ring och sagt jag har hittat ett lägre pris på akvarium än er. och ja jag bor i blackeberg varför undrar du?
Robin_Hedstrom skrev:Men lugn, oroa dig inte så mycket. Du frågade runt efter priser på nätet, samtidigt som min flickvän minns att du ringde henne och sa att du hade fått ett pris på 2700 i affär X. Då hon hade priserna framför sig reagerade hon på att priset var så lågt i den affär som hade erbjudit 2700 för allt, dvs vinsten för affären låg på under 300 kronor. Då ville vi framföra att det var ett bra pris du hade fått i den affären, och att det var onödigt att leta vidare. Det verkade som om du letade vidare för att du tyckte att även affär X (vad det nu var för någon) var dyr, och isåfall vet jag inte riktigt vad zoobranschen ska leva på.
Ursäkta om du blev förvirrad.
Gaffel skrev:En bit att åka men du kan nog pruta en del eftersom säljaren i annons hävdar att det är ett 240 liters akvarium vilket det nu inte är, det i annonsen är ett 216 liters Wromak Profil med 8 mm glas, säljaren har missat att eftersom det är ett välvt akvarium så kan man inte räkna ut volymen på vanligt vis!
http://www.blocket.se/stockholm/240l_Wromak_akvarium_25881767.htm?ca=11&w=1
Mumin skrev:Ge er nu allihop, det är ju trist för en ny Zoopetare att hamna i en sån här diskussion.
Jag hoppas att du hittar ett bra akvarium till rätt pris, Sissi. Om du vill till Hornbach så är det bara att åka E4:an söderut, så ser du Hornbach till vänster, strax efter bron vid Masmo/Fittja. Åk av vid Slagsta ochta till vänster i första rondellen så är det bara några hundra meter kvar.
Har du sedan några andra frågor så återkom med dem, eller leta i gamla trådar, Zoopet är en guldgruva för akvaristisk information.
Och till sist, välkommen till forumet, vi har visst glömt att säga det;);)