Frigolit bakgrund?

#1 - 6 mars 2006 01:10
Nu får nån här på forumet ta och förklara hur ni gör med era hemma gjorde frigolit bakgrunder.
Hur i all världens dar gör ni så att inte bakgrunden flyter upp,frigolit flyter juh hur bra som helst.Eller ska man göra något med frigoliten så den sjunker?
#2 - 6 mars 2006 06:29
Silicona fast den på glaset både på botten glaset å på glaset som står mot ex,väggen.så kommer det sitta fast;)
1 tips om du har mycket malar i akvariet så ska du lacka bakgrunden så dom inte "tuggar" bort färgen..Det har hänt med min:(
#3 - 6 mars 2006 08:07
jag fick en ide' i skallen igår.
Tror ni att man skulle kunna göra en bakrun lite tunnar och med en/några grottor och ist för att sedan fästa den som bakrnd fästa den bottnen i karet med silicon och sedan häller man över ett tunnt lager mad grus
#4 - 6 mars 2006 08:08
Skulle nog kunna funka..men kommer det inte lagras avfall i grottan då?
Det skulle väl bli svårt att göra rent i den?
#5 - 6 mars 2006 08:52
Jag har funderat på det också.
När man tillverkar grottan så döljer man en slang i frigoliten som går från grottan till ett filter.
Men det gäller ändå att göra grottan så den blir ganska stor så man kan komma åt att rengöra den ändå
#6 - 6 mars 2006 09:25
Skulle kunna funka;)
Du kan ju göra en grotta som täcker hela glasets botten asså på glaset som är mot väggen..å sen dela av den typ på 2 så du får 2 stora grottor..o sen en stor ingång till varje.. + slangen till filtret som du sa;)
#7 - 6 mars 2006 09:36
jag tror jag ska ta och testa det.Men skulle nån kunna säga allt som behövs förutom silicon,slangen till filtret och självklart frigoliten

Annons