Frisör i göteborg

#1 - 29 april 2007 21:34
Hallu,

Min frisör försvann med att mölndalsån svämmade över.
I jakt på en ny frisör hamnade jag på ett lågprisställe på danska vägen. Fick betala 140:- för ett stycke förstört hår. Usch.
Jag är ju trots allt ung, och vill försöka ha en hyffsad frisyr, men just nu ser frisyren ut som pälsen på en överkörd grävling.

Det finns ju en massa göteborgare här. Vart hittar jag en ny frisör?

(trode aldrig jag skulle ställe en sådan här fråga i hela mitt liv)

Simma lungt,

Stefan
#2 - 30 april 2007 03:31
Raka bort skiten så slipper du sådana "problem" ;-)
#3 - 30 april 2007 04:18
jag klipper mig själv :D
#4 - 30 april 2007 05:11
Jag brukar ibland gå och klippa mig på Lilla frisörcenter som ligger vid kyrkogatan 42 i Göteborg. De är verkligen jätte bra och jag har alltid varit nöjd när jag gått därifrån.. helt ok priser är det med, tom. för kvinnor som det annars är skit dyrt för! ;) :) Så testa där.. dem klipper alltid som du vill.
#5 - 30 april 2007 06:30
Tack för förslagen!

Raka sig och klippa sig själv går dock fetebort!
*Passar på att smälla till Richard på fingrarna, och frågar efter det om han vilja hänga med till en rikitg frisör. Tex Lilla frisörcenter*
#6 - 30 april 2007 06:59
Då stämmer ju ryktet Richard.R, de sägs att du har en galen frisyr
#7 - 30 april 2007 07:19
ne, bara morgonfrillan de juh ;D riktiga frisörer kan ju inte klippa, lämnar alltid massa extra hårstrån :@
#8 - 30 april 2007 07:20
Richard.R skrev:
ne, bara morgonfrillan de juh ;D riktiga frisörer kan ju inte klippa, lämnar alltid massa extra hårstrån :@

Nu är du bångstyrig :)
Upp till bevis! Fota frissen!
#9 - 30 april 2007 07:38
Pumis skrev:
Jag brukar ibland gå och klippa mig på Lilla frisörcenter som ligger vid kyrkogatan 42 i Göteborg. De är verkligen jätte bra och jag har alltid varit nöjd när jag gått därifrån.. helt ok priser är det med, tom. för kvinnor som det annars är skit dyrt för! ;) :) Så testa där.. dem klipper alltid som du vill.

Det är lag på samma priser för kvinnor och män så är det dyrare för kvinnor att klippa sig gör salongen ett fel.
#10 - 30 april 2007 09:10
miluhe skrev:
Det är lag på samma priser för kvinnor och män så är det dyrare för kvinnor att klippa sig gör salongen ett fel.

varför skulle det va olagligt? har du nåt bevis för det?
#11 - 30 april 2007 09:14
Jag är själv frisör. Ny lag sen ett litet tag tillbaka, tror det har med diskriminering och göra. Har till och med blivit uppringd o kollad om jag har samma priser.
Bilagor:
#12 - 30 april 2007 09:24
Jag känner mig lite diskriminerad som man när jag ska betala fullt pris för att klippa min begynannde flint, det går betydligt snabbare att klippa mina kvarvarande strån jämfört med en kvinna med svallande hår :)

Men man får väl ta det som en man, allt för kvinnorna, det är dom/ni så väl värda ;)

Jag kan även trösta mig med att en man med lite hår är mycket man pga mängder med manligt könshormon :)
Bilagor:
#13 - 30 april 2007 09:26
Det finns män med svallande hår och kvinnor med bara några strån:)
#14 - 30 april 2007 09:30
varför inte sätta priser för hur mycket hår man klipper av eller hur lång tid det tar att klippa? sätt ett fast timpris. Enkelt;)
Känns ganska dumt för såna som mig som bara vill ha trimmern över hela huvet, att vi ska betala lika mycket som en man/kvinna som vill ha mycket gjort med sitt hår..
Nu drabbas ju inte jag av detta, har egen trimmer med tillhörande sambo:)

/Hans
#15 - 30 april 2007 09:38
miluhe skrev:
Det finns män med svallande hår och kvinnor med bara några strån:)

Visst är det så, men det är ju inga riktiga män :D

Men det är nog enklast med en taxa för alla eftersom tjänsten är ju densamma oavsett hårmängd.
#16 - 30 april 2007 09:43
Richard.R skrev:
jag klipper mig själv :D

Jag jobbar med en man som brukar klippa sig själv av ekonomiska skäl, tilläggas kan att han är mångmiljonär bland annat pga av just den anledningen.

Det brukar vara en syn för gudar när han kommer på jobbet efter frisering :)
Bilagor:
#17 - 30 april 2007 09:47
Man avsätter en tid för kunden. Lika länge oavsett klippning för det är inte alltid man vet vem kunden är och vem vet en som alltid valt trimmern kanske vill ha ny frisyr. Tänk då om man avsatt kortare tid till den kunden som plötsligt vill ha ny frisyr, som tar längre tid. Det kan bli katastrof hela den dagen tro mig jag har gjort det misstaget:)
#18 - 30 april 2007 09:51
miluhe skrev:
Jag är själv frisör. Ny lag sen ett litet tag tillbaka, tror det har med diskriminering och göra. Har till och med blivit uppringd o kollad om jag har samma priser.

ok, dum regel tycker jag. oftast har tjejer längre hår än killar och tar ofta flera timmar att klippa en tjej som vill ha en svår frisör, istället för en kille med kort hår som tar 20min att klippa.

vore väl bättre istället att man betalar per timme eller nåt.
men vad vet jag om frisering :)

själv har jag kort hår och det tar ca 20min att klippa och kostar 300kr
det tycker jag är diskreminering i alla fall.
Bilagor:
#19 - 30 april 2007 09:53
albjohn skrev:
Jag jobbar med en man som brukar klippa sig själv av ekonomiska skäl, tilläggas kan att han är mångmiljonär bland annat pga av just den anledningen.

Det brukar vara en syn för gudar när han kommer på jobbet efter frisering :)

OJ, har han blivit mångmiljonär bara pga. att klippa sig själv.. han måste ha sprungit till frisören väldigt ofta i så fall.

säg att det kostar 300kr att klippa sig, då måste man klippa sig 333gånger för att det ska kosta bara 1miljon kr. :)
#20 - 30 april 2007 09:54
Jag kan hålla med att många gånger blir det orättvist prismässigt
#21 - 30 april 2007 10:53
OJ, har han blivit mångmiljonär bara pga. att klippa sig själv.. han måste ha sprungit till frisören väldigt ofta i så fall.

säg att det kostar 300kr att klippa sig, då måste man klippa sig 333gånger för att det ska kosta bara 1miljon kr. :)

Jag skrev "bland annat pga "
För mig betyder det att även andra faktorer bidragit.

Men vill man tolka "bland annat pga" som "bara pga" så är det väl upp till dig ;)
#22 - 30 april 2007 11:31
Åter till min överkörda grävling -frisyr :)

Några fler förslag?
#23 - 30 april 2007 12:13
om du orkar åka till sävedalen vet jag ett bra ställe, min familj har klippt sig där i alla år
#24 - 30 april 2007 12:35
wicked1 skrev:
om du orkar åka till sävedalen vet jag ett bra ställe, min familj har klippt sig där i alla år

Vad heter det? Åker hellre till sävedalen än in till centrala gbg :P
#25 - 30 april 2007 12:49
Håroskåpet heter det. Göteborgsvägen 32.

Fråga efter Anita, hon som alltid klipper mig.

Grejen är bara att dom är så populära så dom kanske har lång väntetid :P
#26 - 30 april 2007 13:00
wicked1 skrev:
Håroskåpet heter det. Göteborgsvägen 32.

Fråga efter Anita, hon som alltid klipper mig.

Grejen är bara att dom är så populära så dom kanske har lång väntetid :P

Jag ringer och kollar :)
#27 - 30 april 2007 13:04
gör de :D
Bilagor:
#28 - 30 april 2007 13:20
själv har jag hittat en bra frisör som har 20% i studentrabatt! blir en del pengar om man slingar håret och klipper det. Fast den frisören är i Eskilstuna, så det är en bit bort:)
#29 - 30 april 2007 13:22
hehe jo det e väl lite väl långt för att få håret klippt om man bor i Gbg:P
#30 - 30 april 2007 13:28
Blir en dyr klippning :)
#31 - 30 april 2007 15:10
hähä ja men du får ju 20% i rabatt! :D
#32 - 30 april 2007 15:30
lenis3 skrev:
hähä ja men du får ju 20% i rabatt! :D

oooh!
Ungefär lika smart som att åka 5 mil extra för att tanka 20öre billigare bensin :P
#33 - 1 maj 2007 00:35
albjohn skrev:
Jag skrev "bland annat pga "

För mig betyder det att även andra faktorer bidragit.

Men vill man tolka "bland annat pga" som "bara pga" så är det väl upp till dig ;)

givetvis vill jag tolka det så som jag skrev, annars hade jag ju inte skrivit de ;)

han kanske e miljonär oxå pga. att han INTE har köpt trisslotter.. då sparar han ju 25kr varje gång han inte köpt en lott. de blir mycke pengar i slutändan ;)
#34 - 1 maj 2007 08:13
Stew skrev:
Åter till min överkörda grävling -frisyr :)

Några fler förslag?

Hej!
Om du vill klippa dig riktigt billigt och faktiskt få ett helt ok resultat så kan du gå till Wieselgrensplatsen på Hisingen. Salongen heter Victoria och hon tar bara 100 kr. Jag och min kille klippte oss där för ca 2v sen och båda 2 blev nöjda.

Annars finns det salong Fabulus på Landala torg. Fråga efter Josef, han e skit duktig och lite galen hahaha. Har alltid varit nöjd med honom ;) tror han tar typ 150 - 200 kr.

[:-146] I love Gurami [:-64]
Bilagor:
#35 - 2 maj 2007 08:22
idag är det dags. Toning av håret samt ansning på Lilla frisörcenter.

Hoppas det blir bättre denna gången. Snart har jag inget hår kvar :)

Annons