Fryst Artemia till Malawi

#1 - 23 september 2008 17:40
Åleds frysta Artemia. Är det något man med gott samvete kan ge till Malawi (vuxna och halvvuxna fiskar)?

Har för mig jag läst någonstans att det inte rekommenderas - men lokala Zoohandlaren sa att det var OK.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 23 september 2008 18:45
Hogan1 skrev:
Åleds frysta Artemia. Är det något man med gott samvete kan ge till Malawi (vuxna och halvvuxna fiskar)?

Har för mig jag läst någonstans att det inte rekommenderas - men lokala Zoohandlaren sa att det var OK.

Är det rovfiskar du har så är det OK. Däremot är det inget lämpligt foder till växtätare
Bilagor:
#3 - 23 september 2008 19:58
Är det rovfiskar du har så är det OK. Däremot är det inget lämpligt foder till växtätare

Det är tyvärr en salig blandning - mest mbuna - växtätare. Lite halvdåligt av en av de mest namnkunniga affärerna i Göteborg. Fortsätter med räkmix och lite mysis då och då.

Tack för tålamodet med en veterannybörjare..
#4 - 23 september 2008 20:02
Jag tror dock det inte är några problem att blanda ut det gröna med till exempel lite artemia. Även i naturen så innehåller algmassan mbunas käkar en viss del djur. Så lite ofrivilliga köttätare är de också. Men inte som huvudfoder.
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 23 september 2008 21:07
Långås skrev:
Jag tror dock det inte är några problem att blanda ut det gröna med till exempel lite artemia. Även i naturen så innehåller algmassan mbunas käkar en viss del djur. Så lite ofrivilliga köttätare är de också. Men inte som huvudfoder.

De djur som de äter i naturen är i regel små skaldjur och inte rent kött.

Annons