Christer5 skrev:Är det rengjort ordentlig,impeller etc,är flödet fritt ?
driftern skrev:Kommer att fortsätta skaka lite då och då ett par dagar så får vi se. En annan sak jag funderade över kan den dra tjuvluft utan att det för den skull läcka vatten?
Killroy skrev:Sök på eheim 2080 primer på forumet så få du se det vanligaste problemet med detta filtret.
Då kan du se om du har den gamla modellen "mjuk och vit" eller den nya "svart och stel"
Snorkeln till primerknappen lossnar och pumpen drar bara vattnet internt inne i pumphuvudet.
Dock lätt åtgärdat och mailar du eheim i tyskland med id-numret på pumpen så skickar de en ny utan kostnad.
Aj då, då har filtret körts med sand i impellerhuset... Ny impeller och axel kostar väl lite till detta filter har jag för mig... Att själva huset är räfflat gör inget.driftern skrev:Tror jag har hittat felet nu tog ut impellern och den såg allt annat än bra ut sliten,räfflad och spårig och huset likadant så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Verkar inte finnas någon generalagent för Eheim här i sverige som man kan ta kontakt med så jag mailade PWSS och frågade väntar på svar från dom innan jag bestämmer mig med vad jag ska göra.
driftern skrev:Tror jag har hittat felet nu tog ut impellern och den såg allt annat än bra ut sliten,räfflad och spårig och huset likadant så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Verkar inte finnas någon generalagent för Eheim här i sverige som man kan ta kontakt med så jag mailade PWSS och frågade väntar på svar från dom innan jag bestämmer mig med vad jag ska göra.
åheim skrev:Aj då, då har filtret körts med sand i impellerhuset... Ny impeller och axel kostar väl lite till detta filter har jag för mig... Att själva huset är räfflat gör inget.