Hmm.. Om du tycker att du haft otur, läs detta:
När jag var 14 hade jag ett 54 liters i två år... På denna tid hade jag p.g.a. okunskap ihjäl en jäkla massa fisk.. Köpte fiskar ena veckan som dog veckan efter... Det värsta var att det fanns ingen hjälp.. Jag kände ingen som hade akvarium, informationen på Internet handlade inte om akvarium och akvarieaffärsägarna ville bara sälja dyra medel som inte hjälpte eller mer fisk till mig..
Hur som helst, jag gav som sagt upp hobbyn efter två år men efter ett par år kom suget efter ett akvarium tillbaka.. Det dröjde sen tills jag var 25 innan jag skaffade ett nytt. Med nyfunnen kunskap och rätt grejjer (rejält filter t.ex.) så är det hur kul som helst att ha akvarium! Visst, fiskar dör nu oxå men inte i samma takt som då..
Summa summarum: Täta karet, ta dig själv kragen, tänk efter vad det var som gjorde att det blev sjukdommar i karet osv..
PS: Du sa att vissa fiskar inte går ihop fastän de borde det: Vet du om att nyckelhålsciklider äter guppies?! Jodå, eller rättare sagt deras färgglada fena... Till saken hör att cikliderna var i karet först antar jag.. DS