Funderar på Malawi

#1 - 20 augusti 2007 15:23
Tjenare alla nu är det så här att jag funderar på att göra om mitt 315 L kar till malawi.. Men först måste jag bli av med fisken som finns där nu :D..
Skulle vilja ha lite idèr om vilka sorter man kan ha mycket färg ska det vara oxå... Och hur många man kan ha idet utan det blir för mycket...
just nu simmar det 3st Diskus 5st praktbotior 4st mosaikgurami 3st malar av den vanliga sorten kommer inte på namnet.. 1st gibbi 1st plecko hmm 6st pansarmalar är det oxå där :D Så vilka kan jag ha tillsammans med Malawi och vilka ska jag ge bort till någon :D

Det var nog allt
#2 - 20 augusti 2007 16:00
Malar av den vanliga sorten...Ancistrus? I så fall kan du i lugn och ro behålla dem i alla fall. Ancistrus går hur bra som helst med Malawi. Angående vilka Malawi du ska välja är det jättesvårt att svara på, är ju väldigt mycket en smaksak.
Mycket färg kan du få med de arter jag brukar föreslå dock, Socolofi, Golden och Rödzebra. Ta en titt i artbeskrivningarna och titta vad som ser lockande ut. Hur många du kan ha beror också lite på vilka arter du väljer eftersom olika arter blir olika stora...Tumregeln är dock 1cm fisk/1 liter vatten och då räknar man på dears vuxna storlek.
#3 - 20 augusti 2007 16:30
Ancistrus så va namnet på dom :D men om man kör på dom du skrev.. hur många kan man av varje...
#4 - 20 augusti 2007 16:31
Diskusen,corysarna,guramisarna och praktbotian är jag tveksam till om de kan gå men malawi. dock diskus och corydoras är jag helt säker då de går i vittskilda ph värden.
#5 - 20 augusti 2007 16:37
funderar på om ett fluval 404 räcker jag har oxå en crystal R05 duo2 som kanske kan hjälpa till lite
#6 - 20 augusti 2007 17:58
Ancistrus så va namnet på dom :D men om man kör på dom du skrev.. hur många kan man av varje...

Ca 25 st skulle jag tro går bra. Det räknat på att de blir 12 cm som vuxna. Fast du måste ju inte maxa antalet, vorde det jag skaffade jag ca 20 st och lät dem ha lite extra utrymme att röra sig på.

Om du bara kör med Fluval 404 skulle jag rekomendera ett powerhead också för att få vattnet lite strömt.
#7 - 20 augusti 2007 18:12
Ok tackar.. Jag har inte kollat så noga på priser men vad kan sånna fiskar kosta på ett ca pris då..
#8 - 20 augusti 2007 20:35
De brukar väl kosta allt från 30 kr upp till 100kr.
#9 - 20 augusti 2007 20:49
aha tackar

Annons