fundering kring 50 liters..

#1 - 26 januari 2006 08:28
Jag är i valet och kvalet över vad jag ska ha i det 50 liter som jag har beställt..

det blir nog ett par glasräkor och ev nån liten algätande räka också. Men huvudinvånaren ska vara ett par guramis. Jag vill gärna ha chokladgurami men enligt artbeskrivningen så vill den ha minst 100 l...Finns det nån chans att kunna ha den i mitt akvarie? om man bara har typ ett par?

Annars så undrar jag över pygméguramin..'Den borde jag ju kunna ha där i eller?

Är det nån som har erafrenheter av dessa fiskar så skriv gärna..
:D :D
#2 - 26 januari 2006 08:48
HEj om det står att choklad guramis ska ha 100 liter ska det nog ha det men du kan ju altig prova o kolla vad som händer om det blir strul kan du lämna tillbaka dom :)
#3 - 26 januari 2006 11:22
problemet med guramis är att de kan börja slåss i små akvarier och t.o.m ha ihjäl varandra! Tycker inte du ska köpa chokladguramis, utan satsa istället på pygmeerna.
#4 - 26 januari 2006 11:25
[quote=lenis3]problemet med guramis är att de kan börja slåss i små akvarier och t.o.m ha ihjäl varandra! Tycker inte du ska köpa chokladguramis, utan satsa istället på pygmeerna.[/quote]

hmm...misstänker att ditt råd är ett bra råd..;)
Jag vill ju eg inte köpa en fisk som inte kommer att trivas för mitt eget höga nöjes skull... Pygmérna såg dessutom rätt intressanta ut på bilden.. Det blir nog sånna..

Är det någon som har erfarnehet av Pristellan, Pristella maxillaris? Fungerar den ihop med räkor och pygmégurami? Tänkte i så fall inte ha så många av varje, men det kanske är bättre att inte ha mer än räkorna och bara gurami??...
#5 - 26 januari 2006 11:33
kan tyvärr inte uttala mig om pristellan

själv funderar jag på att köpa knorrguramis och guldguramis. Har redan måndsken, honung, band och mosaikguramis:)
#6 - 26 januari 2006 18:29
om jag skulle ha pygmé gurami i 50 liter hur många tror ni skulle passa.. Om det bor några räkor i också?

Tacksam för svar..:D
#7 - 27 januari 2006 12:59
[quote=miiaoo]om jag skulle ha pygmé gurami i 50 liter hur många tror ni skulle passa.. Om det bor några räkor i också?

Tacksam för svar..:D[/quote]

nån som har en fundering att dela med sig av?`*hoppas*
Eller är det bara att räkna cm per liter vatten..?
#8 - 23 december 2006 01:10
Hur gick det - miiaoo? Jag har själv köpt några pygmeguramis och vill veta mer...

Hejhopp. R
#9 - 25 december 2006 09:08
lenis3 skrev:
problemet med guramis är att de kan börja slåss i små akvarier och t.o.m ha ihjäl varandra! Tycker inte du ska köpa chokladguramis, utan satsa istället på pygmeerna.

Jag tror att om guramisarna slåss i mindre akvarium beror på deras personlighet. Jag har en guramipojke i mitt 54 liters med en rad andra fiskar. Han är så snäll och alldeles underbar!:p

Annons