Funderingar om kampfiskars skötsel mm.

#1 - 3 januari 2008 13:49
Först och främst så ber jag om ursäkt för alla skriv- eller grammatikfel, jag är nämligen finsk och har inte använt svenskan på ett bra tag. [:-116]

Men ja, hurdana reglementer har ni för kampfiskar? (akvariestorleken, pH-värdet, temperaturet...) Är bara nyfiken och se om det finns några större skillnader jämfört med dem finska reglementen.

p.s: Om ni vet några kampfiskodlare i Haparanda, så säg bara till - vill nämligen köpa ett par honor med kvalité till hannen. ;)
#2 - 3 januari 2008 13:57
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hej och välkommen till Zoopet.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Du kan ju börja att läsa i artbeskrivningen om kampfisken här:[/COLOR][/FONT]
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=233
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Sedan är det bara att fråga på i forumet eller söka efter tidigare trådar, här finns massvis skrivet om kampfiskar.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lycka till![/COLOR][/FONT]
#3 - 4 januari 2008 09:35
Nu blev jag också litet nyfiken, vad är de finska reglementen?
#4 - 4 januari 2008 11:56
Öronräv skrev:
Nu blev jag också litet nyfiken, vad är de finska reglementen?

pH: 6-8
dGH: 5-19
temperatur: 24-30 celsius

1 kampfisk ska ha minst 40 liters akvarium. 2 eller fler ska helst ha över 100 liter. Akvariet får inte vara en så kallad guldfisk skål.

Hoppas att jag inte glömde något. :)
#5 - 4 januari 2008 12:17
Skillnaderna här är väl att man oftast säger att de ska ha 25-30c och minst 50L för ett "par" (1+2-3), hur mycket en ensam kampfisk ska ha debatteras vilt

Annons