Jag skulle överväga att skippa blå guramin, den kommer ev. att jaga de andra guramisarna. Skulle du skaffa flera blå så kommer dom förmodligen att mobba varandra. Mosaikguramin är betydligt lugnare (och snyggare tycker jag :)). Går bra som par eller liten grupp.
Dvärggurami, skaffa tex en hane och två honor.
Platy, stimmar nog inte. En liten grupp med fler honor än hannar kan rekommenderas.
Purpurhuvudsbarb, stimfisk, skaffa 10+ st så kommer dom trivas och stimma. Vissa barber kan vara besvärliga mot andra fiskar med långa fenor och bita dom, men jag tror inte just purpurhuvudena är särskilt jobbiga. Ju större stim av barber desto mindre brukar dom besvära andra firrar. Annars brukar man varna för kombon barber + gurami pga deras spröt/fenor, men själv har jag haft barber samman med guramis utan problem.
Annan stimfisk; försök att begränsa till ett stim av en art och skaffa fler istället! Visst är det frestande att prova flera arter men resultatet blir så mycket bättre med få sorter / många av varje än tvärtom. Om du inte vill ha stimmet med barber så finns det många andra att välja på. Rödmunstetra är känd för att stimma bra och är ljus i färgen. En fisk jag själv har och tycker är mycket bra är Dvärgkardinalfisk, också ljus med svart/röd inslag. Den blir max 3.5 cm och du får då plats med ett rätt stort stim. Busenkel att odla.
Mal; Ancistrus är jättevanlig och det av bra skäl, tålig, äter alger och förökar sig lätt. Men det finns ju massor av malar att välja på ....
Lycka till!