funkar dvärgar och...

#1 - 6 februari 2010 17:19
Har en 222L fisksoppa idag som närmar sig en konvertering till ciklider. Det lutar åt dvärgciklider, typ fjärilar, kakadua eller viejita, eller röd dvärg..fasen det finns ju så många vackra [:o]

Hur som helst, generellt om jag håller mig till dvärgar, funkar det att ha kvar mina neoner, platy och corydoras?
#2 - 6 februari 2010 17:32
Ja, det skall funka.
Jag har platy och corydoras ihop med mina bågfensciklider.
#3 - 6 februari 2010 17:50
Jag har pansarmalar, platy och kilfläcksrasboror med paletter och regnbågsciklider i ett kar, och bl.a pansarmalar, black molly och kardinalfiskar med thomasi, paletter och Cryptoheros siquia i ett annat. Det funkar ok, men paletterna och Cryptoherosarna kan vara tuffa särskilt mot pansarmalar när de leker, eftersom pansarmalarna flummar runt på botten och därmed snubblar över ciklidfamiljen rätt som det är, så de är väl inget ultimat sällskap egentligen. Men de du räknade upp ska inte vara några problem.
#4 - 6 februari 2010 23:29
Små neontetror kan lätt stryka med, det är en ganska liten marginell skillnad som står mellan död och överlevnad i deras storlek.
Ibland blir man förvånad över hur mycket som får plats i en ciklids mun, och en fullvuxen dvärgciklid har ändå en rätt så stor mun.
Bland annat vissa stora kakaduahannar.
#5 - 6 februari 2010 23:56
Ok tack för åsikterna :)
#6 - 7 februari 2010 00:25
En tanke som slog mig, hade ett kampfisk par fungerat?
222L 110cm långt..

brainstormar för mig själv i förkylningsdimman :p
#7 - 7 februari 2010 00:55
danne0301 skrev:
En tanke som slog mig, hade ett kampfisk par fungerat?

222L 110cm långt..

brainstormar för mig själv i förkylningsdimman :p

du hade kunnat ha 1 hane 1-3 honor om du inte har fenbitare:)
#8 - 7 februari 2010 13:30
Ok så t.ex 2 par av någon apistogramma och ett par kampisar, det blir inte revirbråk eller så dom emellan? Jag tänkte eftersom 2 kamphanar verkligen inte fungerat, har inte ciklider lite samma revirhävdande? Speciellt vid lek
#9 - 7 februari 2010 14:07
danne0301 skrev:
Ok så t.ex 2 par av någon apistogramma och ett par kampisar, det blir inte revirbråk eller så dom emellan? Jag tänkte eftersom 2 kamphanar verkligen inte fungerat, har inte ciklider lite samma revirhävdande? Speciellt vid lek

vid lek vet jag inte men min brydde sig inte om fjärilar heller kakudour så det borde funka fast alla kampfiskar är olika

Annons