Funkar Guppy med Guldfisk?

#1 - 14 oktober 2009 13:53
Hej!, min vän har köpt ett akvarium på ca 500 liter(hans första:P)
han köpte guldfisk på att börja med men när han såg mina guppys så ändrade han sig och ville ha guppys. funkar det tillsammans med Guldfiskar?
#2 - 14 oktober 2009 14:17
beror på hur stor guldfisken är, men mitt svar är nog nej, guldfisken skulle äta upp alla guppys, och om han inte får in dem i munnen så delar han dem i mindre bitar, be han lämna tillbaka guldfisken :)
#3 - 14 oktober 2009 18:40
Jag har haft guppy tillsammans med guldfisk utan problem.
#4 - 16 oktober 2009 14:02
Wunder skrev:
Jag har haft guppy tillsammans med guldfisk utan problem.

Då är det undantaget som bekräftar regeln, men du kanske hade en liten guldfisk? Det brukar gå bra i början, men sedan när guldfisken blir uppåt 10 cm lång så blir de också glupskare.....:d Kombinationen guldfisk/guppy avråder jag alltså ifrån.:)
#5 - 16 oktober 2009 15:49
tummen skrev:
Då är det undantaget som bekräftar regeln, men du kanske hade en liten guldfisk? Det brukar gå bra i början, men sedan när guldfisken blir uppåt 10 cm lång så blir de också glupskare.....:d Kombinationen guldfisk/guppy avråder jag alltså ifrån.:)

Oj, det var malawi min vän hade. han är ny på fiskar därför trodde han att de var guldfisk eftersom de var orange:P

Funkar Malawi med guppy?
#6 - 17 oktober 2009 13:15
Kewell skrev:
Oj, det var malawi min vän hade. han är ny på fiskar därför trodde han att de var guldfisk eftersom de var orange:P

Funkar Malawi med guppy?

Nej! Jag tycker nog din kompis skall läsa på lite innan han fortsätter köpa fiskar på "känn", inte gissa som hittills.;)

Annons